Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 13 januari 2008

en dröm, en verklighet?


ska spendera ett par dagar ensammen nu.. gosh det känns redan tomt utan honom, och han gick för 1 timme sedan.. men efter gårdagens lilla freakout på allt och alla så kanske det e bra att Reimei får vara i den miljö vi haft i 1 år nu..
att jag koncentrerar mig på träna och mig själv några timmar om dagen istället för att mysa framför datorn med "Two and a half men" på den gigantiska skärmen.
Micke hade rätt, efter jag såg den vill jag absolut inte sitta framför min 14"s tvskärm.. gowd damn..
sen att det blir mest "barnförbjudet" i sängen e en annan femma.. tihi..
det räknas väl som träning de ocksåå??

är iaf därför jag itne suttit vid datorn och funbeat speciellt mycket.
saknar diskussioner och bara bra samtal med bland annat Hans och andra..

köpte lite lösviktsgodis, ja du bra fråga om varför, och kunde konstatera att efter 6 st små bollar med chokladcrisp, 2 salta sillar och kanske 6 st hallon-lakrits döskallar, var jag less redan efter hälften.
tack och lov!

imorgon har jag och micke varit tillsammans i 1 månad.. wiie! ojoj.. och vi kommer inte att ses imorgon heller. bu-huu.huu..
men vi har annat att göra också.. tror jag..
konstigt nog sitter jag mest vid datorn när jag inte e hemma hos micke och gör stuff..
ett definitivt plus: vi säger alltid godnatt när vi sover tillsammans.. det mysigaste som faktiskt hittat sig till mitt hjärta.. *varm i kroppen*


har hittat ett mål i livet. frågan är hur jag ska ha förtroendet för mig själv, mina ¨åsikter och framtidstro nog att hitta det ekonomiska i att bli ekologisk bonde..
(uppvuxen som jag är med egenföretagare runt omkring mig, så känner jag hela tiden "the doom" över det hela, absolut inte så jag vill ha det! )
hur ska vi först och främst ha råd att köpa marken, sen ska vi hitta ett sätt att överleva tills man får igång det hela.. hjälp..
jag vill,
jag vill tro,
jag vill tro på oss..


1 kommentar:

Anonym sa...

Va? Ska ni blir ekologiska bönder? But honey...nooo. Its doom I say, DOOM *playing the doom-song* :)