Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 16 augusti 2010

.. Gröt!!!

Fan va ja ibland saknar gröt..
Då tar jag till nått ja kallar KesoGröt!!
Suzan har gjort variationer på den, JAG gör mina egna ..

Grunden ligger här!
(ja du ser, hittar inte inlägget utan .. specialen... )

Utvecklingen som kommit senast är ;

KESO
GRÄDDE
VANILJPULVER
lite stevia(frivilligt)
ÄGG!!

(det sista är så klart nyheten)
Jag ville ha nått med ännu mera fett och protein,
men samtidigt något som mättade och "klibbade"..
Och mjummigt blir de med HALLON från frysen =)

Tillvägagångssättet:
ner med valfri mängd keso i en kastrull, i med en klick grädde( ovispad) och en knivsudd vaniljpulver (nej inte den som heter socker bakom- vaniljPULVER!!)
och så ett ägg som du kläcker i och rör sedan om..
Värmen gör att KESOn smälter lite och det vill du att det ska göra,
men inte så att det smälter för mycket,
för du vill ju ha lite konsistens också.. =)

Detta gjorde ja efter jag kom hem från första träningspasset på gymmet på--- *dödsmarchen*
hela sommaren..

Ja, jag mår inte bra när jag tittar på vågen, och med ett bröllop i helgen så är det fett och proteiner som kommer att ätas resten av veckan..
Självfallet blir det nog någon "gröt" till..
- Efter jag köpt mer KESO-

Inga kommentarer: