Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 13 maj 2011

bärpaj från ..

Alltså det blev Blåbärspaj idag .. tillsammans med en god vaniljgrädde!
(receptet kommer från Bea och Lchf-kost

Lägg ca 3 dl blåbär i en pajform, strö över ev sötningsmedel och 1 tsk ingefära.
(Jag hade en 4-kantig glasform till ugn (ikea)som jag fyllde botten med blåbär, strödde över lite björksocker + mald ingefära)

Vispa 2 ägg, smält 50 g smör och häll i äggen och blanda i 3-4 dl kokosflingor och strö ut över bären.
( tog ca 25 gram smör och smälte, missade att man skulle vispa ägget och rörde runt ordentligt när jag kläckt i ägget i smöret. Ner med kokosflingor tills jag mättat fettet. Klickade ut i ett jämt lager.)

Låt stå i ugnen ca 20 min, 175°, servera med grädde.
(tog lite högre värme, och så ca 5 korn Stevia i grädden med lite vaniljpulver)




GRRYMT GOTT!!!

Inga kommentarer: