Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 8 augusti 2011

oj.. vilken start


Det var otroligt länge sedan jag skrev något här på bloggen.
Har inte varit inspierad, har haft andra tankar för mig och annat att göra...
Har dock införskaffat ett par VivoBareFoot Evo ll
(LÄNK/)
och stack ut och sprang som "kompensation" för utebliven klätterträning på Verket med sambon.
Han följde med och peppade på de 3km som vaderna orkade med eller rättare sagt ;
som JAG orkade med.
Mina vader gav egentligen upp redan efter nån kilometer, men det tänkte jag inte gå med på.

Mina morgonpromenader har tagit över mycket av min motion, förutom den där enstfaka kilometern till och från jobbet och klättringen som jag försöker styra upp på dagar då jag slutar tidigare på jobbet.
Dessutom har jag bestämt mig; jag ska bli muskulös!
Jag har därför införskaffat ett GYMKORT..
Det kommer kosta mig 200kr/månaden för att kunna träna ...
*trumvirvel*
-dygnet runt om jag skulle vilja det!
En kollega skaffade det tidigare i våras och jag fick möjligheten att följa med och prova en ggn. Nemas problemas! Det här kör vi på!
Och nu har jag varit dit ett par ggn och känner styrkan komma smygande.. mohaha!
Synliga muskler HERE I COME!!!


Jag har varit så otrolig VIKTFIXERAD på senaste och absolut ingenting händer..
Jo, lite hit och lite dit, men det ger mig ingenting i slutändan.
Så, Jag bestämde mig efter att ha läst och verkligen tittat på denna blogg
(AttentionScale-addicts) att det spelar ingen roll om jag håller denna vikten, så länge jag ser frisk, stark och smal ut.. och som det är just nu stämmer det inte helt med den bilden jag har i huvudet
( Som däremot är otroligt svår att fixera på mig själv).http://www.blogger.com/img/blank.gif


Dessutom har jag bestämt mig för att gå med på Räkan's 100dagars Utmaning!!

Och den började ordentligt med detta; Movescount

Eller morgonens promenad...
Men matmässigt har det varit lite sämre.. själva maten ; OK, men jag har ätit choklad.. både 85% och 90%ig idag.. Några Paranötter med bregott blev det innan löpturen också.

Hur är det annars med mig?.. Jodå, tack bara bra..

1 kommentar:

Emma sa...

Oj, vilket wakeupcall det där med vågen.. Men jag är inte riktigt redo att slänga den än :( Lycka till med utmaningen!