Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 13 november 2008

Kista och syfestivalen

Åhh!

Jag åkte till Kista i lördags, för att möta upp min kompis Lillemor och hennes syster plus mor för att åka till SYFESTIVALEN!!! 

Wow, vilken rolig dag! .. Åkte visserligen urtidigt hemifrån, stackars Reimei.. 8.40 åkte jag för att vara på festivalen kl 10.. Ok, vi var där lite tidigare, men det var skönt att stå och kunna snacka lite med Lillemor innan..  Och kom inte hem förren klockan var 18. puh!

Det var en lång dag. Tur att vi tog lunch ganska tidigt, när vi var klara var kön ut till ingången av matsalen.. ojoj.. 


Hade fått titta på pulsvärmarna hon hade gjort och tagit med sig, jag hade bett henne ta med, jag vill ju ha!.. Dom e så ursnygga så det e inte klokt!Dom är svart vita och svart/grått/vitt. Supersnygga! 
Ett par fick jag i tidig julklapp och ett par fick jag köpa.. =) Har dock inte betalt dem ännu, har inte råd för tillfället.. Det gick åt väldans mycket pengar helgen som var.. 
Kom därifrån, med trikåtyger, ett kit (utan mönster) för att göra ett tennarmband, 2 nystan garn  i orange och mörkgrönt

att göra antingen nått åt Reimei utav eller väldigt enkla pulsvärmare till mig själv.. dock har jag inga stickor så vi får se vad som händer..
(ska imorgon träffa Marie(som har Sheena och DeeDee och som kommer ha stickor med sig, lite hjälp att starta vore inte fel.. =) .. )

Vad mer fick jag med mig? Jo, eller jag skickade den med Lillemor då det var hennes julklapp från förra året! .. svinigt dyra stickor!!! i nått speciellt trä som gick superlätt och skönt att sticka med.. Superglad att de kommer bli väl använda.. =) 

Åh, köpte med mig ett mönster på Trosor och ett på en Bh, ska se vad vi kan göra utav de! haha..  ska kopiera dem och skicka till Lillemor också.. =) tittade på många fler mönster av kläder, men de var så dyra..

Hittade flera tyger, ett turkost fleece som kostade multum(köpte inte) och några väldigt trevliga tyger att kunna göra kläder av.. Dock inget köp där heller. Men hittade ett collagetyg med nästan tjockt fleece på insidan, och köpte ½ meter av den.. I svart såklart.. 
det och det gulsvartrandiga tyget blev till en Reimeioverall redan på lördag och söndag
Det är en liten huva på den också.. i gulsvart randigt trikå.. Jag tror den blir ganska mysig!

hittade däremot en monter där man fick pröva att KNYPPLA! Det är något ja ville lära mig redan i högstadiet, men då var det ett stort NEJ och att jag aboslut måste lära mig sticka.. vilket jag fortfarande måste lära om för varje ggn jag får för mig att sticka nått dumt (vilket e typ var 10de år eller så) 
men den här gången fick jag faktiskt pröva, satt ganska länge och fick faktiskt knyck på det hela.. Det blev rätt fint. Fick lära mig väldigt mycket av den äldre damen som satt och knypplade ett rött hjärta att sätta på ett julkort.. väldigt vackert.. Lillemors syster Ingalill tog ett kort på mig där jag satt och knypplade..

 
Blev genast inspirerad.. tänk om .. tänk om.. så vackra mönster.. så vackra utställningshalsband!.. .. Jag vill verkligen lära mig.. 
Vill köpa e knyppeldyna!.. Alltihop!!.. men.. de kostar de också.. suckar lite.. 
Får kanske vänta till efter jul.. Kanske får ja i julklapp? host host.. MAMMA!!!.. hehe.. 
Min faster har tydligen knypplat spetsarna till mammas och systers bygdekläder.. Jag vill också ha sånna.. suckar... Ska prova mammas har jag bestämt mig för när jag kommer hem till nyår.. 

Hur som helst

här har du Limmo- design!
och hennes blogg Rosenvanten
Hon har helt underbara grejjer, vänta bara! 



Inga kommentarer: