Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 23 november 2008

samtal

tusan i H-vete.. 

hade skrivit ett långt inlägg om Higure, och vad jag och Biggan, min uppfödare på både Reimei och Higure pratade lite om i går, då vi satt en timme i telefon... MEN blogger ville inte hjälpa mig och vägrade spara.. och vägrade totalt någonting tillslut... och så blev det fel, och jag kopierade nått annat innan jag fått in texten i rätt fält.. ja så kan de gå.. 

Har hittat en nederländs kennel som i september 2007 fick en puffvalp som liknar Higure i teckning väldigt mycket, skrev ett inlägg i deras gästbok och får se om det dyker upp nått mail angående att jag frågade om en "vuxen" bild på honom.. vill se hur teckningen kan komma att se ut!!!.. färg och så vidare.. vill ni se honom?

Mickey Mouse of Roxy's Pride 

han är verkligen söt, och påminner ganska mycket om min Higure, som ännu inte fått ett "kennelnamn"officiellt.. 
Pratade som sagt med Biggan i nästan en timme, allt från hur duktig han är på att gå på papperet både i valplådan och i valphagen, och har gjort det sedan ca 2 veckor (dom är imorgon måndag 4 veckor) och i tisdags fick de flytta ner under dagtid till valphagen, på grund av att de väldigt tydligt visat att de ville ha mer utrymme, iaf puffarna.. hehe.. charlie, den nakna hannen e lite latare ligger tydligen och sover mer än chas och Higure.. Men, de har varit duktiga med att gå på papperet .. så Biggan tror inte att det kommer vara nått problem med att få honom rumsren om jag bara är konsekvent, ut efter mat, efter sova efter lek och efter vatten.... 

Undrar dock hur det ska gå då jag måste tillbaka till jobbet ganska snart efte rjag hämtat honom och kommit tillbaka till shtlm. hmm.. det ska ordna sig!. funderade på att använda valphage på jobbet också så att jag vet var jag har honom då jag inte är där.. så han inte tuggar och bajsar överallt.. det var ju så länge sedan jag hade valp. över 3 år sedan nu!.. och då var ja ju till största delen hemma!.. sällan jag lämnade honom ensam alls.. gah! jag hoppas att detta kommer vara lätt.

nej ; jag är glad och tacksam över att Higure är lätt att få rumsren!!.. 
; jag är glad och tacksam över att Higure har en lätthanterlig päls!!
; jag är glad och tacksam över att Reimei och Higure kommer jättebra överens!!

Ah, just ja vi pratade om pälsen också.. ska införskaffa en Mason Pearson borste i bristle and nylon
.. det visste jag visserligen ganska snart efter jag redan skaffat Reimei, men han behöver inte speceillt mycket borstande, det kommer dock Higure att behöva.. 

Nu blev jag lite sidodragen här... jag använder ju balsammetoden till mig själv.. och de material som min uppfödare använder har jag inte direkt tillgång till.. tänkte kolla vad som fanns tillgänglig i den serie som jag själv tycker fungerar väääldigt bra.. kanske det till och med går att använda balsammetoden på min vovve?.. fast jag vill ju att han ska vara rak i pälsen, inte lockig.. så det kanske vore sämre.. men ska iaf kolla upp Espree ändå, vill se den riktiga INCI förteckningen..  kom på i samma veva att han kanske får sånna där "fina" röda ränder under ögonen, jag hoppas verkligen inte de, men det kan hända, även om han är svart runt ögonen.. 
vad ska man ta till då?!  Borde verkligen läsa igenom Puff avdelningen på forumet... 
Åh, kom på en annan sak jag kom ihåg att fråga, och det var angående att ge vovvarna mina lite tonfisk, och det tyckte hon bara var bra om de tyckte om det.. Reimei älskade det ju, men fick nog lite för mycket i första gången, så han spydde.. trist... men jag ska arbeta in det i hans mat.. om inte annat så får ja äta mer tonfisk jag också.. hehe.. 

*mailet ivägskickat*

och jag borde äta, och gå ut med Reimei, både han och min älsking ligger och sover fortfarande.. dags att kliva upp, äta och åka iväg till hans föräldrar och plocka lite äpplen! 

psst. Reimei vaknade nyss.. 

Inga kommentarer: