Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 3 september 2009

Biggest Looser 2.0 v. 4

Svårt att få till det resultat jag velat ang. vikten när min vän och kollega Janina bakat hallongrottor från himlen igår- vilket gjorde att jag inte kunde låta bli Annas Pepparkakor som vi fick pga Trasig pall på en av lastbilarna som kom förbi jobbet igår.
Massor av svullande resulterade i massa vattensamlig lagom till IDAG.
Resultatet för veckan är alltså + i vikten
Hur mycket är jag inte direkt beredd att delge om jag ska vara ärlig.
Men jag är uppe i min startvikt iaf. Crap!
Tur att det iaf bara är vatten. Detta ska ordnas snabbt!
Protein, Fett och lite grönsaker är mitt recept!
Älgkött i massor, för här ska vi rensa frysen lite granna hade jag tänkt!

Utmaningen hade nog gått bättre - sova 8 timmar per natt. Om jag inte varit orolig över flytten och att försöka få in nya vanor tillsammans med pojkvännen som har en annan dygnsrytm.
Lätt att skylla på honom visserligen- men det ger mig fortfarande ingen poäng.
Viktmässigt = straffrunda.

Men hur gör jag då Förra veckans Straffrunda inte är utförd?
Kan jag tillgoda göra mig Måndagens StraffStädning (utflyttningsstädningen) ??
Åkte dit kl 9- kom hem till nya lgh kl 20 efter en cykeltur med vagnen.



Biggest Looser 2.0
-tävlingen går ut på att varje vecka försöker jag ( alternativt 2 personer) att gå ner så mycket som möjligt- Helst över det virtuella motståndarlaget som denna vecka gått ner 1,76 kg.
Då vinner man ett poäng, ett poäng vinner man även ifall man klarar av den utmaning
som pågår under veckan (torsdag - torsdag) .
Vid varje 5 poäng så får man ge sig själv en belöning.
I det stora hela så ska vi gå ner 10 kg under 18 veckor.


Viktmässigt?
Vecka 1 : - 1,9 kg
vecka 2 : - 0,1 kg = straffrunda
vecka 3: - 0,2 kg = straffrunda
vecka 4: + ?? = straffrunda

Utmaningar:
v. 1 lagad mat
v.2 Morgonträning
v.3 hålla en träningsplanering
v.4 sova 8 timmar per natt
v. 5 5 tillfällen att göra Plankan och Jägaren (ogjord)

3 kommentarer:

Karin sa...

Du kan spara din straffrunda och utföra den senare istället (så gör jag just nu då jag har fullt i träningsschemat med träning inför marathon). Din "straffstädning" räknas inte där, om du nu följer våra regler, men klart du kan ju göra som du själv vill.

Men varför inte skriva upp när det går plus på vågen? +2.2 om du är uppe i startvikten? När det gäller viktminskning är det oftast bäst att vara ärlig, inte minst mot sig själv. Att se svart på vitt att här gick det bra, här gick det mindre bra. Utan bortförklaringar och svepskäl, utan bara se vad som skett och göra det bättre till nästa vecka!

Jag gick också plus (+0.9) men ska fortsätta på bra spår och hoppas på ett minus nästa vecka! Lycka till!

MassageLotta sa...

Det är ju så att som du tränar och står i såkan du ju fått muskler eller?? Och dom vet man ju av erfarenhet att dom väger mer än fett..
Kram och fightas på nu!!!!!!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

kämpa på!