Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 10 september 2009

Biggest Looser 2.0 vecka. 5

Biggest Looser 2.0 snappade jag upp hos Träningsglädje och det är jag otroligt glad över. 
Trots att det är en partävlig, så står jag ensam i mina försök att göra utmaningar och minska 10 kg på 18 veckor. 



Angående förra veckan så skrev Karin ( Träningsglädjes partner) att hon tyckte att det var bättre att vara ärlig mot sig själv än att gömma utsvävningar och misstag i frågetecken.
Och JA jag håller helt och fullt med henne.  Vecka 4's vikt stod på = 69,8 kg.
Kakor och pepparkakor gav mig otroligt mycket vatten i kroppen. Det försvann på 2-3 dagar och då låg jag UNDER! det jag låg på innan. Men Idag ligger jag på samma vikt som för 2 veckor sedan! 68.6 kg.  

Viktmässigt?
Startvikt: 70,8 
Vecka 1 : - 1,9 kg
vecka 2 : - 0,1 kg = straffrunda
vecka 3: - 0,2 kg = straffrunda
vecka 4: + ?? = straffrunda (69.8)
vecka 5: - 1,2 kg (från förra veckan)  (motståndarna tog 1,68 denna vecka, halverat så blir det  0.84 kg vilket jag slog.) 1 poäng!

= -2,2 kg på 5 veckor. Jisses, jag hade verkligen hoppats på bättre än så här. Men mina utsvävningar med kakorna ger påslag och det får jag skylla mig själv.  Det är bra med den här tävlingen, jag ser verkligen vad jag gjort fel och vad som är rätt för mig gällande viktminskningen.
Tänk vad trevligt det hade varit om jag inte hade gått upp de där kilona, då hade vikten fortsatt neråt istället. ( 2 veckor åt skogen, no pun intended)

Nästa torsdag är jag inte hemma, jag tror inte ens att jag kommer att ha en våg inärheten. 

Träningsmässigt;
Nope, eller Jo, några "pass" har det nog blivit.
För att karta ut några nya rundor med både hundarna och för mig själv.
Men jag har inte sörjt vilan om jag ska vara ärlig. 
Rosslande hostningar, slem i hals och snuverier har satt stopp på löppassen den här veckan. Det är faktiskt nu som det börjat släppa.
Det har gjort mig trött och ovillig att utsätta kroppen och sinnet för mer stress än flytten och nya rutiner. 
Semester hägrar med mer "träning" i skogen. 

Utmaningsmässigt;
v. 1 lagad mat 
v.2 Morgonträning
v.3 hålla en träningsplanering
v.4 sova 8 timmar per natt
v. 5 5 tillfällen att göra Plankan och Jägaren Och hur gick vecka 5 för mig?
NOPE, NEJ, NADA OCH helt enkelt = inte en enda. 
Tyvärr, har inte ens försökt den här ggn. Inte för att jag inte tror att jag skulle klarat av det, det är inte det. Jag bara verkligen ORKADE inte ens försöka. 
Rummet mitt har sett ut som ett bombnedslag med lådor överallt, inget utrymme alls att röra mig på. Har klättrat över sängen för att komma fram till bordet där datorn står som inte kunnat flyttats för att den varit inklämd mellan sängen och en annan stol. Allt för mycket ork har gått till att komma igång med rutiner och annat i det nya boendet. 
så, INGEN POÄNG denna vecka gällande utmaningen. Nästa veckas utmaning:
Kommande veckas utmaning är rätt enkel egentligen. Men trots sin enkelhet blir det aldrig av: så nu gör vi en utmaning av det! Utmaningen ligger i att stretcha 5-10 min efter varje träningspass. 
Ojojoj, det kommer jag aldrig ihåg. Men ska definitivt försöka den här ggn!

Poäng:
av 5 utmaningar har jag klarat 3 vilka gett 3 poäng
av 5 viktveckor har jag klarat vikten 2 vilket gett mig 2 poäng
tillsammans: 5 poäng.. 
Vad får jag unna mig nu?
Tips?

Inga kommentarer: