Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 5 februari 2010

klargöra...


Det blir kort idag också..
Har fått grattulationer och några frågor..

Änn så länge har jag bra gjort teorin, det kanske låter fjuttigt,
Men det e mycket att lära sig!
Utseende, ekologi, viltvård, vapenhantering och vapen överlag..
Och lagar!!

Jag har inte skjutit upp ännu.
Skjutbanorna har inte öppnat ännu.
Inte förren i slutet av Mars..
Men vad jag hoppas så kommer gruppen försöka träffas och åka dit och göra även det gemensamt..
Annars vet jag inte hur jag ska ta mig dit om jag är ärlig..

Elin, Jag tycker det var jättesynd att du inte hann gå kursen med mig.
Men det går att läsa teorin själv och sedan åka till en öppen skjutbana med en provledare närvarande för att skriva provet.
Kostar 200kr och ett foto.
Skjutningen kan bli en annan femma, men det kanske vi skulle kunna göra tillsammans ändå?

Jag har en önskan om att senare jaga både älg, rådjur, viltsvin och kanske tom några olika fåglar. Både duvor(ringduva) och Skogshöns(tjäder och orre främst.)
(bilden ovan är en tjäderhöna- notera det lite rödbruna bröstet med en vit fjäderbas. Notera även de fjäderbeklädda benen)

4 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Önskar dig all lycka i detta!

Malin sa...

Nä, det är ju det där med att sluta surfa runt en massa och GÖRA nåt istället. Brukar bli problem för mig också.

Ja, tog jägarexamen via gymnasiet för en 5,5 år sedan ungefär. Har faktiskt inte hunnit använda den än, planen var att jaga älg med pappa. Men jag flyttade hemifrån på en gång efter gymnasiet, så det fanns varken tid eller pengar till det tyvärr. :o/

Lycka till med skjutproven! :o)

gissan sa...

Men det var ju kravmärkt i alla fall... ;)
Jag svullade ostbågar och smågodis igår...och DET FINNS OSTBÅGAR KVAR...!!!
Oh no...
Nu MÅSTE jag ju äta upp dom... :P

Och du...kom hit o skjut lite vildsvin sen när du är färdig jägare... här finns MASSOR...!!!

Elin sa...

Det hade verkligen varit jätteroligt att gå kursen med dig, men som du vet har jag verkligen inte haft tid. Jag kämpar på med uppsatsen, den 1 mars ska jag vara klar och två veckor senare ska jag presentera är planen.

Jag tänkte köpa böckerna och läsa in teorin själv, övningsskjuta med far och sedan betala för att göra teori och skjutprovet. Menar du att vi skulle provskjuta eller göra skjutprovet tillsammans? Hur som, är jag på :D

Det var väldans massa djur du hoppas på att jaga ;) Själv hoppas jag på att gå i min fars fotspår och jaga älg och rådjur. Tror även att han har jagat björn vid något tillfälle, men det vet jag inte om jag är sugen på.