Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 20 februari 2010

på tal om syfestival..

Jag vill sy mina barns kläder..
Till stor del iaf..
Men jag kan knappt komma runt att sy till mig själv..
Reimei är lite lättare, det går rätt snabbt..
Men sedan jag hämtade Higge för över 1 år sedan har det faktistk inte blivit en enda overall..
Stackars min symaskin..
Stackars min gigantiska stach med hundtyger..
Tur för Reimei som slipper plågan att prova kläder..

Men det e många om och men innan jag sitter ner och syr till den lill*..
Så många saker jag vill göra, så många saker jag vill ska hända..
Som jag vill ha bevisade..
Så svåra val att göra..

Fram tills dess kan jag le lite åt Kira som försöker lägga tillbaka mjölken i glaset..


Vem kan inte motstå ett sånt busigt leende?


Eller en chokladbit



även om man spiller mjölken..


Jag försöker ju..


städa efter mig..


Men den glider mellan fingrarna



Hur ska jag lösa det här då?


Tur att pappa kommer med papper.. =)

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Men gulle då....så söt man kan vara...och det är klart du ska sy dina barns kläder...kanske inte bara trosorna, men resten....