Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 1 mars 2010

igår- 28 feb

Igår var det en milstolpe.
Det var nämligen exakt 2 år sedan jag slutade med shampoo.
I love it!
Att bara behöva använda balsam... och jag har nästan inte köpt några balsam under de här två åren heller.
Mest för att jag köpte på mig en hel del precis då, och det e faktistk rätt drygt!

Sedan klippte jag även av mig håret för ca 4 månader sedan, och då går det ännu mindre.. =)

Men mysigt non the less!
Håret e mjukt, jag har en bra hårbotten, det lockar sig och jag e glad att jag slipper slänga ut pengar på nått som inte e så bra. Alltså de rätt så starka tensider som är i shampoon idag.
Mest för att kunna ta bort silikon och annat vi stoppar i håret via vissa balsamsorter.
Nej, jag kör på väl utvalda sorter. Tex Änglamarks balsam, eller Garniers körsbärsinpackning. Märk väl, INPACKNING, inte balsam (för den innehåller silikoner och annat skräp)

Vill man veta lite mera så kan man läsa på www.lockig.se eller fråga i forumet.


1 kommentar:

MassageLotta sa...

Spännande, försöker själv att sluta använda schampo så mycket, men jag får sådan klåda så jag blir tokig...vad gör jag för fel då??
Du verkar ha koll, hjälp mig...eller typ tipsa mig...
Kram