Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 11 mars 2010

När man äter lite mer..

Kolhydrater så kan det se ut så här..

Rotsaker (I love Eco)
Champinjoner
Korv- Lokalproducerad (Sorunda Korvfabrik ligger halvvägs ner till Nynäshamn från Västerhaninge.
Och smör- den äkta versionen..
Grädde- fullfet och god
Kryddning
Dijonsenap

Den åts upp i all hast så därför blev det ingen bild från mitt matlagande, men ni kan ju kolla in njutningen (dock med ris) hos Kryddhyllan, som är den som inspirerade dagens middag. Här ser du grundreceptet..

2 kommentarer:

gissan sa...

Låter gott...
Men passar mig (försöker iaf..) för kolisar ett tag nu...

Mikkan sa...

Låter grymt, rotsaker är ju bra kolisar ju! Och Sorunda gör bland de bästa charkprodukter jag testat!