Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 2 mars 2010

lite positivt...

Jag mår inte ur illa längre, yippie!
Kanske kan det ha med att helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle kunna äta lite av "det goda" som jag tidigare inte ätit pga lchf.
Men nej, det gick inte för sig.
Magont, illamående och sötsug förde det med sig...
ÄT LCHF, och må bättre.. helt enkelt..
Gick bättre idag, men smakade av den där helt delikata sockrade mjöliga kladdkakan tjejerna köpt.. jaja, en liten bit, men jisses vad ont i magen det blev sedan..
Jag kan göra egen, om jag så vill..

recept:
SEGA BROWNIES (KAKA)
300 gram choklad- gärna 70% och uppåt
150 gram osaltat smör (äkta)ev. 200 gr
1 1/4 dl kakao(siktat)
4 stora ägg
sötningsmedel (orginal- 2½ dl socker)
100 gr pekan eller valnötter
jordnötssmör utdragen över eller smält choklad..

1) förvärm ugnen till 180grader
bryt under tiden chokladen i bitar och lägg med smöret i ett vattenbad
2) knäck ägg i en skål och vispa kraftigt tillsätt "socker" och se till att det dubblar i volym
3) vänd försiktigt ner chokaden och nötterna i äggen.
Häll i en ugnsform 20X25 smord och klädd med smörpapper
4) grädda i 25-30 min alt. 175grader i 15 min

3 kommentarer:

Ingalill sa...

Va gott det lät med jordnötssmör ovanpå =)

Lillemor Elfgren sa...

Ja det där verkar livsfarligt gott!

Negative Nancy sa...

Shit, har inte läst bloggen på ett dag, har totalt missat att du är med barn! Grattis! :)