Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 24 september 2010

idag åkte dom..

Ja, inte bara Lillemor åkte, utan även mina naglar..
*byebye*
De åkte ner i sopkorgen på KlätterVerket när jag efter 2 försöksrundor på väggen inser att jag har hela längden kvar..
Bara att ta trappan och be om nagelklipparen.
Det roliga är att de växer så otroligt mycket snabbare nu när jag klipper ner dem minst .. ja, när jag klättrar. =)
Hur som helst, idag tog jag mig NÄSTAN hela väg(g)en.
Att titta på när andra klättrar ger ganska mycket,
både i problemlösning och i "nä nu j*vlar"!!
S. briljerar så brilljant på väggarna att jag blir så avis..
Det e läckert hur han svingar sig som en liten "monkeyman" (ref till Twiligt)uppför väggen.
Sen körde vi lite styrketräning och stretch på övervåningen med lite chillsnack och festinbjudan.. trevligt kanske de kan bli, hoppas nästan att ja inte jobbar?!

Händerna börjar nääästan vänja sig vid att misshandlas dessutom.
Fingertopparna är ömma, trampdynorna extra röda och hudflikar visar sig ivrigt här och där.. Men inga sår som troligen skulle infekteras (som de sista 3-4 ggn)
Och inte heller nått gigantiskt blåbärke vare sig på knät (från mitt första boulderäventyr) eller på överinnerarmen (från mitt senaste väggäventyr)


Bästa kommentaren idag: Du, S, när ska ni börja sälja hud på *****? jag skulle köpa för säkert.. 1000kr i månaden!!


Ang, Lillemor, så var hon och hälsade på hos mig här i Sthlm på väg mot en garn?festival. Väldigt snygga garner både färgar och spinner hon så jag hoppas att hon får den effekt hon vill på mässan, Gigantiskt lycka till!!

Att hon var på besök var så trevligt att vi firade med att
*mysa med en mjölksnok(Lillemor, ja vill ha bilden =)..)


*Äta medköpt sushi ( på lilla lokala)
och
*inviga både bäddsoffa och nya täcket och kudden. Båda inköpta för att gläjda Lillemor vid ett besök. (alltså Lillemor sov där, och tyckte att det var supertäcke och en bra fast säng. Betyg: klart godkänt!)

Tom Farmor ringde och frågade om det gick att komma på besök, men det skulle bli sista veckan/helgen i .. oktober?
Måste ringa och dubbelkolla imorgon..

Inga kommentarer: