Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 4 september 2010

UFO-problem dag 6

Efter att ha slängt mig en mugg änglamjölk (eller den mer krassa namnet äggmjölk) så slängde jag även in resterande i kylskåpet, för jag gör även en "smoothie" variant när den har kallnat..
I sommar var det jättegott med färska jordgubbar en vecka då jag hade svårt att få i mig någon annan mat på morgonen.

"Smoothie"

kall äNGLAMJÖLK
variant av bär, helst blåbär eller hallon (minst kolhydrater)

Mixa antingen direkt med frysta bär (mer isig och mer smoothie)
Eller när bären tinat lite granna .. blir mer som en mjölkdrink..

Resultat;

GOTT!

Jag tror dock att man får lägga bort alla inbillningar om att det här kommer att smaka exakt som en riktig smoothie eller nått annat du smakat tidigare, du måste var öppen för den nya smaken och inse att den helt enkelt är NYTTIG och därför god.. =)

Efter att ha intagit min mugg med näring så gjorde jag en sväng runt huset med hundarna (mer eller mindre) och lämnade bara av dem för att hämta påsen med skor och vatten som jag behövde på träningen..
Jupp, jag tog mig iväg i morse till ett pass BodyPump(60) och Core (30) på Flex gym i Tyresö..


Ikväll är jag bjuden på två födelsedagsfester och jag kör UFO. Trevligt..
Ett ställe är jag supersäker på att det blir både tårta och säkert 5 sorters kakor tillgängliga + att på båda ställena blir det nog massor med alkohol.
Som jag inte har "råd" med då jag verkligen vill komma igång och tappa mina kilon igen..
2,3 kg har ju redan försvunnit sedan försöket började..

Men funderationen blir ifall jag ska göra änglamjölk med blåbär och en version med hallon och ta med mig och dricka.. om inte annat ser det lite roligare ut än vatten, och smakar lite mera än vatten..
Man kan ju inte leva på " enbart solsken och vatten"...

Har ni några varianter att bjuda på??

Inga kommentarer: