Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 4 oktober 2007

rårisgröt och makaronipudding


har precis avslutat en liiiten måltid bestående av en efterrätts arsett av makaronipudding. wiie! min första och väääldigt lyckad om jag får säga så själv.. 
tur nog e jag den enda som får smaka den.. hahaha 
varför den blev så liten var för att jag stoppade i mig en liten kexchoklad (55g) och en 100gr marabou schweitzernöt.. =/ mindre bra !!
så går det när jag inte får i mig frukost.. (blev en liten sushi till lunch vid 12)
var egentligen ledig, men pratade med chefen igår och bestämde mig för att jobba några timmar extra.. =P blev 13-18.15 ..

men har suttit några minuter(15) och försökt hitta ett recept på rårisgröt som ska stå över natten och har relativt kort kokningstid på morgonen.. men hittar ett och samma recept som blir ungefär 1 timme.. grrr!! SAMMA KOPIERADE recept över hela jävla nätet.. grrr
Kommer att måste göra nått eget recept om ja ska få de som jag vill ha de.. jobbish!


åhh! Bea lämnade ju Eukanuba t-shirts i strl small på jobbet när hon slutade(tack!!!)
och det låg två i köket i tisdags när jag och Madde stängde, kunde bara inte låta bli att pröva en, kunde bara inte låta bli. Madde fick bedömma..

JAG FICK PÅ MIG DEN!.. kände mig väldigt liten och fin i den faktiskt.. även om detn sitter tajt!..
men den är nu mitt mål.. jag ska kunna ha den och bära den snyggt..
hade den faktiskt på jobbet idag och fick kommentaren från Helena att den satt väldgit ok.. eller var det satt bra, tja nått sånt iaf.. =)
även om den känns lite tajt efter alla xxl t-shirts såå.. =P men glad e ja för de..
den sitter dock väldigt äckligt tajt i halsen.. e såå sugen på att klippa sönder den.. men de känns fel också.. =/

Just ja, jobbet, Madde hade tagit en jättefin bild på akvarierna, jag bara måååste lägga in den. har tagit en egen med mobilen, men den blev bara inte lika bra..



blev förresten en jättefin dag idag, så jag och Reimei tog oss en promenix ut till Fornudden och såg svanar

och Reimei satt så fint uppe på en klippa att ja inte kunde låta bli 
att ta med det fina vackra vädret runt oss, och han höll sig faktiskt från att sticka ut mot svanarna i vattnet.. puh.. han lyssnade på mig! snart gäller det inte bara svanar, änder och harar utan även andra hundar.. inte troligt dock..

bara en liten PS;
jag e såååå jä*la glad att jag köpte Bluetooth sticket till datorn! myyycket billigare än kabel och mycket lättare att hantera. visade sig idag att överföring av bilder e myyycket lättare än jag trott.. tihi..  den kör dessutom bara in de nytagna bilerna inte de gamla.. puh!!..
alla de här bilderna är tagit med min mobilkamera, förutom den från madde- hennes vanliga kamera.. =P


kram och go natt alla!

Inga kommentarer: