Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 14 januari 2010

sånt som överaskar

Ja, den här överaskningen var ju inte så där jättebehaglig!
Det kom en påminnelse...
På halva priset av min jägarexamen.
Ja alltså jag hade tydligen inte betalt halva kursen!
1250 kronor som skulle pungas ut så där snabbt, helst sista november 2009..

Men, det är tur att man sparar en summa varje månad,
både för hundarna (ifall nått skulle hända) och för csn
(djävulen i statlig förpackning som existerar enbart för att plåga svenska ex-studenter)..
Men nu blev det en försenad räkning som fick mig att plocka fram det där extra sparkontot.



Down to earth
är en Australiensisk blogg som är underbar för de som försöker minska ner sitt beroende av samhället och konsumption och att leva livet mer enkelt.
Hon bloggar om budgetering, odling, och överlag sådant som jag beundrar otroligt.
Igår bloggade hon om vad de(hon och hennes man) gjort för att förändra deras liv till det dom vill ha.
Det tar tid, livet är inte ett ekorrhjul, utan kräver medvetna förändringar om man tittar på hur det ser ut JUST NU, och man inte är nöjd.
En annan australiensisk blogg skrev ett inlägg för ett par dagar sedan om just vad de har gjort under ett antal år (se 2006) för att förändra sitt liv mot det mer enkla, givande livet.

Dagens inlägg hos down to earth handlar om budgeten och att betala av sina skulder.
Vilket i sig påminner mig att jag ska betala de där skulderna jag har.
De är små och egentligen inte betydelsefulla, men det hade med julen att göra och det känns nog bättre om det e betalt och klart.
Det här peppar mig bara mera till att ta kontrollen över min konsumption,
just det här med att spara pengar för att kunna leva livet ifall nått händer..

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Det var väl ingen rolig överraskning!!