Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 18 januari 2010

frukost och middag




Detta är ostkaka, med stekfläsk och mosade tinade hallon..
Guuuu så gott!!!Och så lätt!!

Recept;
Ställ ugnen på 200grader C

200 gr silad keso
50 gr philadelphiaost
4 små ägg
2 dl vispgrädde
1-2 droppar bittermandel
1 kryddmått vaniljpulver
30 gr flagad mandel
(ev lite stevia)

låt keson rinna av.
Blanda keso, ägg, grädde, philadephia, vanilj och bittermandel
ner i en pajform
Strö över flagad mandel

Du kan även blanda i lite mandelmjöl i smeten för att stadga upp
ca 50 gram duger.


Mumma på efter ca 20 min i ugnen. Låt dock vila lite innan
Under tiden kan du steka på bacon eller stekfläsk och tina hallonen.

3 kommentarer:

Terese sa...

Gud så gott det låter! Det receptet ska jag spara :)

Kram vännen, hoppas du mår bra!

MassageLotta sa...

VA, bacon och hallon??

Hana_Caena sa...

I know..
Udda kombo, men hade tagit fram hallon till efterrätts versionen och kunde inte låta bli att ta allt på en tallrik.. -
baconet blir bra som tillbehör till middagen nämligen.. =)