Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 9 januari 2011

Häng-helg

Lördagen började med det där jag skrev om i förra inlägget..
alltså
BODYCOMBAT!

Ja, det e nog mitt nya favoritpass, för nu på söndag kände jag mig rätt bänkad med muskelvärk på ställen jag annars mest bara haft ont.

Direkt hem till S efteråt och myshäng i soffan innan vi allt för tidigt svängde iväg in till centrala sthlm för en middag med S kollegor och deras käraste ( plus den där F)
Innan dess valde vi att istället för att vänta 45 minuter i tunnelbanan så tog vi oss en mugg te och S köpte sig en expresso på MUGGEN.
Ett klart häng.
Mysigt, smockfullt och gott te. Synd bara att man kör Rivstart 2011 och inte kände för att unna sig nått gott i kakväg.

Middagen började med att tränga sig in i ett smockfullt Texas Long-Horn, där man inte kan boka bord innan och väntetiden var minst en 30 min för ett gäng på 6.

Maten var fint upplagd, men ingen sås. Vad är ett kött utan sås?
Ja det var iaf inga problem att få en extra majskolv istället för pommes/bakad potatis.
De heta såserna som varnades för på väggen bakom mig var verkligen... HHEEEEEETTTTAAAA!"!!!

Med gigantiska varningstexter .. Tog en knivsudd av båda och min älskade S ville inte kyssas efteråt.
(denna var den värsta)

M och jag samt F vågade oss på 3 av såserna
( F tog faktiskt bara den "mildaste" medan M och jag tävlade lite om styrkan på de två andra)
Ursch va äckliga dom va!..
Alltså vem väljer att sätta detta på mat?!!?!?..
Ingen god smak överhuvudtaget, bara ren hetta.
Köttet... ja hade nog hellre velat ha välstekt än medium som ja bad om.
var nog fler som tänkte så. Tyvärr.

Efteråt blev det häng på Rock&Bowl.
Kul när jag bara bowlat 1 ggn tidigare och då i onyktert tillstånd (lättare/roligare och inte lika brytt om att vara bra då)
Nu blev det inte lika roligt när jag blev sämre och sämre och humöret sämre och sämre..
I'm not such a good looser.

Hur som helst så blev det sedan häng på kafé Fotöljen (notice the theme)
Efter- hemgång...

Kunde inte varit trevligare sällskap på den kvällen tror jag!

Idag blev det sova länge, äta lätt frulle och sedan iväg till T-crew för häng...
Middag- äggröra och paprika (gott)
väl hemma så blev det två finncrisp med ost på.

Fullspäckat med Häng av god kvalitet!!


Nu ska jag lägga mig bredvid en älskad.

1 kommentar:

Starchild omega sa...

Ja det var verkligen trevligt fast lite jobbigt när du blev cp-sur för att du inte kan vinna...

älskar dig <3