Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 22 april 2011

klockan är tre

om ett par timmar kommer syster och hennes R på middag som jag bjudit in dem till.
Vad har jag tänkt bjuda på?

Förrätt:
Kokta ägghalvor med "skakenröra" räkor och rom
Och skivor med rökt älghjärta

Middag blir grillad citronkyckling med en turkisk morotsröra (ny för mig!)och grönsallad
och en skiva griljerad skinka

Efterrätt; vaniljpannacotta (hoppas den tar ihop sig snart! )med blåbärhallongele ovanpå

Snacks; älsklingens Hemlisar! och kaffe till



Så vad har gjorts idag och vad är kvar att göras;
Vi har varit och handlat mat
Tvättat på morgonen
Tagit en cykeltur på fixicyklarna (nr 2 är klar nu!Jag får låna Gula Faran, S cyklar på Whitenite)

Hemlisarna e klara (älsklingens jobb)
Salladen + dressing klar (älskingens jobb)
skinkan e griljerad och svålen inne på torkningfritering (mitt godis!)
Persilje -och vitlökssmör e klart
Pannacottan står i glas i kylen
Kycklinglåren är tinade (receptet nedskrivet!)
Älghjärtat tinat

Kvar;
Fäskoströran(skagen)
morotsröra
citronkyckling
Koka ägg
skala räkor
Romsås

Städa så klart och diska innan de kommer
Ringa och påminna syster också.

Blir ren lchf (dock för mig som sockerberoende så blir kanske pannakottan och hemlisarna för mycket.. jag hoppas inte det. Det blev iaf bara tilräckligt många glas för oss 4 av pannacottan.

Inga kommentarer: