Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 2 juni 2009

efter sol kommer regn

och inte är väl vädret mer sant än så?
jo då, för efter 3 dagars stråååålande solsken så var det regn när jag skulle ut med pojkar och ta mig till jobbet imorse.. fick gå in igen och byta kläder.. 

I det stora hela e det rätt lyckat att ha två hundar som inte gillar regn!.. för ungefär på samma sätt som Reimei inte gillar regn (blött och kallt på naken hud) så tycker Higge att regn e kallt om tassarna!.. de blir ju superduperblööööta!.. läskigt att gå i pölar( han undviker dem faktiskt) och tassisarna blir så tunga!

Åhhh, vad skönt det var att få med sig laptop från pojkvännen.. min dator har börjat krångla lite mer än att bara vara högljudd.. 
nu låter den.. 
*kkrrraarrrrr* *spang* spang*karpaa*karrrparrrr*

har öppnat den för att kolla vad som kan vara felet
host, ja det var vad jag sa när jag öppnade den först. för de var ju inte nystädat precis..
och det "låter" som att det skulle kunna vara processorfläkten.. 
frågan är om det är värt att bara köpa en ny processorfläkt och fortsätta med den dator jag har, den fungerar helt klart till alla mina krav (förutom tysthet) .. e det värt att uppdatera systemet till en ny dator? 
och vad ska jag välja då? funderade på nått paket från Komplett.se eller från webbhallen.. 
hjälp!!!! .. 


dags för grädde! 

Inga kommentarer: