Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 4 juni 2009

less

gjorde nått på rent skoj, men de blev inge skoj... kom fram till att ingen verkar läsa de ja skriver.. 
varför försöker ja ens? 
försöker? ha! det var ett bra ord.. jag misslyckas ju tydligen.. 

kom iaf fram till att Higge blir mer triggad vid kamp än vid godis.. skojvärre.. glömmer ju hela tiden att ta med mig den där pinnen.. en Kong Air som e super rolig att bära på tydligen.. och jaga, och bita i.. =) 

köpte ju en tidig jalapenjo på bondens marknad i helgen.. och en röd klänning som e superfin!..och i strl 38!!.. byxor ocskå som e perfa att gå på hundpromenad i.. massa fickor!!
crap.. har ju inga bilder!... 


jaja.. jalapenjon har iaf 4 frukter!! det hade den visserligen när jag köpte den.. men nu e de 7 stycken till blommor på den! hoppas bara inte att den kommer tappa dem..nu när det e så tråkigt regnigt väder.. ingen värme alls.. 
dock har mina sweet wrinkled old man börjat knoppa sig!.. kommer säkert börja blomma medan jag e borta.. blääk! vill ju vara med och ta hand om mina små älsklingar.. 
i morgon ska jag iaf till pojkens svärföräldrar och kolla in mina squash- och pumpa plantor.. tydligen har det börjat komma lite frukt på en av dem.. och massa blommor.. =)
får nog börja plantera ut några, tänkte mig i komposten.. men vet inte hur de kommer klara sig där.. hum hum.. 
suck.. 



_foodupdate_

sitter och ser superskinny vs supersize.. ojojoj.. gud vad jobbigt det måste vara för dem..  men vilken otrolig push det måste vara ändå!

frukost_ fläskkarré med aubergingratäng från igår ( äppelcurrydressingen från Eriks)
"lunch"_ vispad grädde med några flingor mandel och kokos + jordnötssmör en tsk bregott och 10 gram 90% choklad från lindt

middag_ stekt korv- sorundas falu, 2 stekta ägg och shiitakesvamp 


nu e ja småsugen igen.. vad ska ja görA?.... te!!!!

*det regnar ute... *

1 kommentar:

Konungen sa...

Komposten blir ju bra
o frost blir dte nog inte mer, inte där nere i södern iallafall