Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 29 juni 2009

envelope system

.. jag har många ggn funderat på att använda kuvertsystemet när det gäller pengar, kanske inte räkningar, men helt klart matshopping, äta ute, kläder, böcker (ja allt sånt som räknas till roligt)

man blir ju inte mindre sugen av att se bloggar som gör det till en "konst".. 
finns massor på youtube tydligen också.. =)

jag gjorde lite så här när jag började träffa pojken min, vi gjorde det tillsammans. ett antal pengar per vecka, dock inte utdelat till de olika kategorierna.. 

funderar på att prova mer faktiskt.. har funderat på det ordentligt.. synd bara att jag inte har tillgång till mina exelfiler över budgeten jag börjat med.. 

vill ha min egen dator, inte bara laptopen.. hur skönt det än är.. 

1 kommentar:

Helena sa...

Halloj!
Om du undrar vad det var för tok som vinkade frenetiskt till dig från en svart bil när du skulle korsa övergångsstället vid macken i går kväll så kan jag säga att det var jag. Du såg lite konfunderad ut, men nickade artigt, så jag antar att du inte såg att det var jag. :)
Härligt det såg ut med Reimei på pigga ben bredvid cykeln och Higge som en prins i vagnen.

Ha det!
/Helena