Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 5 juni 2009

i tid och otid

så behöver Higge badas.. så e de bara.. skulle gjort de igår, men somnade ifrån.. tyvärr.. 
plockade öronen på honom idag.. alltså håret där inne.. och uuuurrsch! i ena  örat var de brunt klegg.. nu har vi tömt örat på hår och hoppas att vi slipper de där nå mera!.. får nog hålla lite mer koll där nere.. borstat tänder har vi gjort, klippt klor och badat.. borstningen idag var inte uppskattat.. hittade småtovor precis kring pungen på honom. stackarn.. de tyckte han inte om.. 
.. 

dagen började dock med att Reimei inte ville gå ut alls.. ok tyckte jag och tog Higge på en ensam långpromenad.. det e verkligen skillnad mellan dem.. Higge får man nästan nästan dra med sig i en lite hastigare takt.. Reimei han e så framåt att det nästan e skrämmande.. tur att jag fått i honom att han ska komma runt till vänster om ja stannar.. 
tillbaka in.. och så sker det som skrevs ovan.. bad, kloklipp och fön.. tovutredning och öronrensning.. toffsning också!.. svarta och vita små gummiband.. så sött.. för huvudet e verkligen uppdelat i en mörk och en ljus del.. =)
(kom på att jag måste  se till att ha shampoo och balsam med mig till norrland, shampoot e snart slut!!!) 

sen ut med Reimei... 2 minuter kvar till dörren börjar det ösregna.. crap.. .. klockan e halv 1 och jag e döhungrig!! ingen frukost blev de.. .. 
och fick slänga två påsar med köttfärs.. JA MÅSTE komma ihåg att antingen frysa eller använda direkt.. crap!... blev hur som helst:
lunch_ köttbiffar med ost på.. äppelcurry sås och ruccola+ kanelbasilikablad
blev godare än ja trott.. 
snart dags att göra egen pesto.. 

helst innan jag åker¨på torsdag.. de kommer nog inte att klara sig annars.. =/  måste ju ha vatten hela tiden..  3 krukor. genovese(en låg, buskig version) en vanlig och en kanel.. .. ska jag klippa ner och torka rosmarinen också? eller frysa...
blir nog till att frysa, ser jag när jag läst lite granna.. alternativt torka några av rosmarinstänglarna..

det har kommit fler blommor på chilin.. jag vill ha sol!!! .. stackarn.. vill att det ska bli fler än 4 frukter ju..  

Inga kommentarer: