Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 19 juli 2009

ätbart..

Det har gått i ätbarts tecken idag.. 
Allt som gjorts tänkts och planerats har gjorts med detta tänk.
Ok, boken jag lästes åts väl inte .. Men nästan den sluuukades!!

Frukost/lunch- fläskfile och beasmör (blev en matlåda också)
Ut med pojkvännen och plocka blåbär, blev inte så jättemycket 1/3 dels 10litersHink som sen skulle rensas. Det räckte med den mängden kan jag meddela.. det tog sin lilla tid!
Hade tänkt springa ut och plocka lite Häggmispelbär också (hittade 2 stora buskar i "parken" som jag kan plocka också) och så busken utanför porten =) Men istället ringde pojkens mamma och frågade om jag ville följa med och plocka sötkörsbär här där ja bor- självklart! 
Ska nog plocka häggmispelbären imorgon istället. 
Hade ju precis gjort klart en burk med körsbärssylt och en med blåbärssylt
(alla bär fick inte plats i lådorna (TY) jag hade (2st) så det blev en glasburk med blåbärssylt också, lär nog bli fler under "sommaren/hösten"
Inte bara de, tacopajen blev supergo den också!

Så.
Jag som tidigare varit helt besatt av mat, tänkt på mat, planerat mat, gjort mat. När jag väl tappat ca 25- 30 kg så tappade jag mycket av besattheten också. 
Nu kan det istället bli att jag glömmer att äta mat. 
men idag har det varit tänk, tänk tänk. 

Nu! Iväg till pojken för övernattning. Tur att han jobbar imorgon, för annars hade jag måsta ta med mig mat. Matbesatt? Nejdå.. =P

Inga kommentarer: