Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 21 juli 2009

höjden av lathet

inträffade för mig igår, eller var det dagens lathet?
jag ringde pojken och frågade om jag fick skjuss till jobbet. 
och de fick jag. skönt, för ikväll tänkte jag bada Higge (blev inte igår, blev för sent)
och i tidig morgonen så var det sol, men när jag skulle iväg så var det molnigt och blåsigt-dvs skönt att få skjuss. 
Tog pojkarna på en sväng, och så bort till jobbet. 

Tog reda på lite info. Alfalfaväxten brukar ibland kallas lucern.
Ester-C hjälper för lederna. (finns i fodret Lone Star)

(följer den här bloggen-organic gardening and homesteading- och idag skrev de om gjutjärn! Min gryta tänkte jag sätta in i ugnen efter middagen)

Väl hemma, fortsätter torka lite blåbär- plockat bort de som var torra.
Slängde in lite Robur Maintenance (nya formulan) i toarullar åt pojkarna.Vi fick ju en provpåse på 2 kg när jag var på utbildningen) 
Det tycker dom e roligt och det åts tom upp!! Reimei hämtar tom tomma rullar från toan för att kasta ner vid mina fötter och gnälla lite. Helt underbart!

(jag viker in kanterna på ena sidan och sedan lägger jag i antingen godis eller mat- roburbitarna e spröda och krasar vilket killarna gillar och sedan viker jag in den öppna sidan så de måste arbeta för att få ut godiset)

Frukost- ugnsstekt lax, äggröra och yoghurt 1 msk hemmagjord müsli och färska blåbär
lunch- tacopaj
Middag- flintastek i ugn och stekt vitkål