Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 28 augusti 2009

Egentligen

Ska jag inte äta plommon. 
Men när de är färskplockade av mina egna händer från ett lokalt träd som inte är besprutat med massa gifter. 
Då måste jag ta chansen! Dom är ju såå goda!

Egentligen borde jag äta lunch. Men ett fjärde plommon gör väl inget?Och Egentligen blev det 2 till och sen köttfärs med äppelcurrysås till. 

Egentligen hade jag velat ha kameran med mig både igår och idag då Higge hittade ett plommon att bära på i en uppförsbacke. Tihi, det var roligt att se, han bar det, tappade det, sprang efter. Fick både och en två förbipasserande karl att le. 

Egentligen har jag velat ha katt, men efter 2½ år med katt så säger jag- inte igen! Då ska det vara nakenkatt och kastrerade och jag ska ha ansvar för den jävla lådan och maten.  Det vill säga- min katt. Vilket det inte varit nu. 
Egentligen borde jag fortsätta packa ner mina tillbehörigheter. 
Egentligen är min nätvägghylla nästa projekt tillsammans med två trähyllor och tavelhängarna, och magnettavlan som ska få hänga i hallen hos pojken. 
Egentligen kan jag plocka ihop mina torrvaror också. 
Egentligen borde  detta redan varit fixat, men jag kollade upp vad det skulle kosta att hyra släp för ett par timmar. mellan 135 för 3 timmar upp till 270 för ett dygn. 
Egentligen borde det inte ta mer än 3-4 timmar att hyra, föra över - säng, skrivbord, oflyttade saker och frysen till släpet och köra över, plocka upp allt och tillbaka till uthyraren. 
Egentligen är det enda som måste bestämmas är- NÄR!?.. 

Egentligen känns det tomt- både i hjärta och själ när jag tänker på att flytta. 

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Ja plommon, dessa underbara skitgoda saker, ska ätas bums och imassor.....så goda är dom ju bara NU!!!

Jo mina fåtöljer var ju på halva priset på Stalands....annars vet i tusan om jag köpt dom, för så mycket till övers har man inte.....

Kram