Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 27 augusti 2009

hoppar i förväg

In på Teknikmagasinet... 
Kommer ut mindre 2 minuter senare och äger då ett par.... *trummor*
Sennheiser mx85 hörlurar!!!

Wiieee!!!! *ME HAPPY, ME JUMP AROUND!*

Och det gör jag till bra peppande musik med bra ljud i lurarna som sitter som steeeeeen!!!
Oh my, hur har jag kunnat klara mig dessa år med dessa kassa urkassa hörlurar som bara släpper, tappar ljud och låter överalls annars än i mina öron?
The Story-

Övertygar pojkvännen om att vi måste åka till centrum på lunchen.
Jag måste ha halstabletter! 
Ok, men det får inte ta mer än 15 min för det e vad parkeringsplatsen tillåter.
Fine, de fixar ja, halstabletter och ev. hörlurar.
Apoteket express, hälsar glatt i kassan söker mig till förkylning och får en fråga om jag behöver nån hjälp- nej jag har hittat det jag vill ha. Det finns två sorter Zyx, mint eller citron. Vilken e godast frågar jag? Citron säger kvinnan i den vita rocken. Bra! Vilken e bäst, Zyx eller Strepsils som finns i mååånga olika sorter och tar nästan upp 2 rader? Zyx utan problem svarar vitrocken. Great, då tar ja den! 
Betalar kvickare än raskt, och börjar titta efter Teknikmagasinet. Ah!
In i butiken säger glatt hej till de två killarna bakom kassan och frågar lika raskt- Har ni Sennheiser mx85 hemma? 
Nej säger den oupptagna, jag tror inte de.
Ahh, trist. Kan du kolla om du kan se nån som har det?
Han går till den andra kassan och börjar smurfa runt lite
(så där som vi kan göra på vårt jobb också för att kolla om vi haft, har eller kan ta in nått som kunden undrar över)
När han står där så rynkar han på ögonbrynen och mummlar nått som:
Men den där ska vi ju ha?! Och slänger ett getöga på väggen bredvid sig.
 Och plockar raskt ner en Förpackning.
Här e den! 
Åhhh, blir jag. Får man prova? Jag har den här.- och pekar på mitt öra där jag har en liten specialpiercing, vet inte om den kommer att funka med de hörlurarna. 
Men vi kommer snabbt fram till att den extra hjälpen ska sitta på ett annat ställe och kommer inte vara problematiskt. Fram med kontokortet och ut var jag med superglatthumör!
(denna lilla historia tog kanske 2 minuter) 
Kan inte låta bli, springer in på Stadium och kollar träningsbyxor. Hittar inget specifikt.
Men prövar ett par, gillar texturen men provar en för liten storlek och säger till mig själv-
måste skynda mig! Hittar storleken större och störtar till kassan. Betalar.
Går till bilen, som e tom.
Jag väntar, läser bipacksedel, kollar massor på hörlurar, undrar jag inte vågar öppna.
Den e ju plomberad. Fortfarande ingen pojkvän. Han e fast på banken.
Crap, måste ju hinna pinka hundar och äta lunch också!!
Nåja, tillslut tar vi oss tillbaka till jobbet och jag provade mina hörlurar i morse. Vilket har gjort mig på jättebra humör. Visserligen bara 2 raska vovvepromenader men jisses! Dom e Great!!

Förutom byxorna. Provade dom igen på jobbet. Och jag e inte nöjd. Jag vill nog lämna tillbaka dem. Jobbigt! Måste nog åka dit imorgon. Trist. Hade behövt nya braxor, men det kanske får vänta till nästa vår.

Inga kommentarer: