Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 23 augusti 2009

mindre mängd lgh

Jag har tagit paus. Jag menar det. 
Alltså paus på att försöka få en lägenhet. Pojkvännen sa nått snabbt på telefonen idag (då jag i min lilla panikattack ringde 10 ggn när han inte hade mottagning). "Du har iaf ett år på dig"
Bra de, under den tiden tänkte jag försöka ta reda på om jag faktiskt kan tänka mig att bo tillsammans under en mycket längre tid med honom. Problemet är ju det minimala köket, men S sa igårkväll- "Ni kanske får ha avtalade tider i köket, då den andra inte får vara där". Det kanske vore nått?

Står ju och väntar och stampar och funderar på om jag ska försöka köpa den där 1an på 40 kvadrat som annars e jättefin i köket men har köksfönster mot en lekplats och har balkong men på nedervåningen. Nej det känns samtidigt inte rätt. Men ändå får jag råden att "Du kan inte gå back i en bostadsaffär."


Skippade alltså de två visningarna idag. Jag orkade verkligen inte. Inte ensam. 

1 kommentar:

Terese sa...

Gumman, om du skall investera i ett så pass stort projekt som i ett bostadsköp så måste det verkligen kännas 100% rätt annars finns risken att du ångrar dig. Det ÄR ett heltidsjobb att aktivt leta boende, iaf i storstockholm. Ge inte upp nu när du kämpat på så bra å så länge. Hålle tummarna för att du skall hitta nått snart.
Big hug!!