Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 24 november 2008

Higure 4 veckor

Idag är Higure 4 veckor gammal.. 
ringde Biggan tidigare ikväll, precis när jag slutade jobbet förresten, ville veta vad som hänt och om de hade vägt honom, tagit några nya bilder eller så.. 

Nej, hon väntade ju på Dottern Elin också för vägningen.. 

1190gram väger han!!!

stora killen, fast de verkar ha lugnat ner sig lite granna nu, precis som det ska vara vad jag fått höra. Igår rakades han på nosen, dom plockade honom när han låg och sov, och han bara låg stilla genom hela proceduren..
(nu väntar ju jag på bilder! - pratar med Elin nu på msn- men tydligen inga bilder, de ligger och sover.. )
*Caena ledsen, vill sova med sina små snart snart.. *
fick höra att nakenhanen han hade tjutit som om de hade gjort illa honom.. stackars liten, men så kan de gå!.. alla tre äldre tikarna hade kommit och suttit nedanför och kollat, undrat vad i hela friden hände där uppe?!.. till slut gick det bättre...

.. de ska få flytta ner under natten nu också.. de börjar försöka krypa ur valplådan hela tiden tydligen, vilka vildbassar!! underbara små knyten! 
.. klor klipps lite hit och dit, minst en gång i veckan.. 

Reimei får nya overaller lite hit och dit, sitter och funderar över hur man ska göra med Higures päls för att skydda mot väta och vind. Även om han har päls kommer det ju blåsa och han kommer bli blöt.. Mindre roligt när man har en pälshund om jag förstått rätt.. 
men så är de!.. roligt blir det ändå!!

Nej, nu ska Reimei få sig en kvällsis så här sent om sider.. 
blev sen mat också för oss båda.. 

längtar ju... det finns ingen som dessa två.. 

Inga kommentarer: