Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 25 mars 2010

Jag skäms fortfarande..

Min Higge e lös i magen.
Det är inte roligt, varken för honom eller för mig.
Det betyder olyckor hemma, att han väcker mig mitt i natten,
att han sätter sig nästan utanför huset,
Aat vi inte går så långa promenader
-men vääääldigt många..

Det går många bajspåsar just nu, då jag skulle skämmas ögonen ur mig ifall
jag inte hade en påse för att plocka upp hans lösa geggiga äckliga bajs.

Jag tänker bara själv hur jag känner när jag ser en nedtrampad kleggig äcklig bajshög som någon "sket" i att plocka upp..
Alltså, Hur Tänkte HundÄgaren?!
Vad går igenom deras huvud?!

Jag skäms faktiskt för att jag bara går inom området, så att han kan få känna möjlighet att sätta sig direkt när han behöver,
där han känner sig bekväm att sätta sig.
Och att då inte plocka upp efter oss, ja,
jag förstår inte de där högarna här utanför faktistk..
Går de bara igenom?
Hade påsen tagit slut? (jag tar alltid minst 3 påsar med mig,
jag har ju två hundar, och de kan skita flera ggn)
Och en extra påse i innerfickan jag oftast glömmer bort.
JAG bär faktiskt med mig en skitpåse fram tills dess att jag har plockat en klutt från vardera hund. Jag är lite snål på det viset, och jag tycker inte det är allt för äckligt att bära på en påse.
Den kan ju vara lila, rosa eller blå.
Kanske grön eller grå, iaf en rolig färg.


Ska fundera på att ta en extra påse för att plocka upp iaf en klutt i området per ggn jag smiter ut genom dörren.
Men det får nog börja efter jag fått lönen....
Just nu går jag på lånade pengar och min sista bajspåserulle...

4 kommentarer:

Cissi sa...

Hej! :)

Ja det var roligt. Jag har faktiskt anmält mig till en kurs :D
Trevlig helg!

MassageLotta sa...

Du dom tänker inte för deras hjärna finns inte, dom små äcklen...

Elin sa...

aj då, inte kul med hund som är lös i magen.
Provat att gett morötter eller morotspuré??? ger det alltid till mina och dem blir återställda direkt =)

Wille sa...

Hej på dig ! Matte håller med, de som inte plockar upp borde skämmas. Tänk nu när våren kommer och alla tar längre och fler promenader, och så kanske man råkar trampa i ngt som en hundägare inte plockat upp. Då är ju hela promenaden förstörd och så oftast humöret också. jag själv som hund tycker inte heller om att nästan trampa i andras högar. Behöver jag gå på toa och det råkar vara en sån där "glömd hög" där, då går jag hellre någon annanstans och sätter mig lite längre bort. Här är kommunen så juste att de t o m har satt ut gratis bajspåsar på "strategiska" rastplatser och promenadstråk för hundägare.