Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 30 mars 2009

en kopp te och en ost..

tja , ingen ostmacka här inte, men däremot ost med bregott på.. 
guuu så gott det är med skivor av boxholms stora gräddost med bregott extrasaltat på.. 
kan ni tänka er, jag som sällan eller aldrig fram till och med i höstas AVSKYTT att äta ost i skiva, alltså om den inte var smält över mat eller annat.. 
så mycket mera jag gjort och upplevt och börjat vilja med mitt liv. 
(dock kände jag verkligen att jag underminerade mig själv idag på jobbet- orkade verkligen inte ens försöka sälja den jäkla geckon.. sorry!  ullis tog de istället)

hur som helst. 
käkar blomkål och andra grönsaker som e goda och bra för mig
käkar ost! (fast lite dumt e de ändå, ni som käkar lchf vet varför)
gör egen korv och käkar korv med bra ingredigenser i (vilket alltid e bra!)
lagar BRA JÄKLA MAT (och sååå himmla gott också! )
har jämnare humör (gör min relation med andra trevligare)
mindre mens/mensont (gör mitt LIV mer trevligt)
använder miljövänligare tampojgalternativ(och funderar på att byta ut mina trosskydd till tyg.. )
börjat med att så mina kryddor och fundera på annat att odla (frågan är att ta sig tid/prioritera)
ska hålla mig från att köpa allt för onödiga saker..(svårt men ska iaf försöka)


jag gillar faktiskt mitt liv.. puss!

Inga kommentarer: