Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 2 april 2009

glädje i landet, i mig

över mina små miniväxthus!!!
planterade: physalis, chokladpaprika, 3 sorters basilika, 2 sorters chili och sockerplanta(stevia)
varav de tre sorterna med basilika och stevian har dykt upp genom gjorden.. små gröna underverk!
ja, och så den vilda ruccolan har dykt upp också!! 

boken jag köpte på Coop sist jag och pojkvännen var dit och handlade är verkligen superbra!!! wow.. vill aldrig någonsin vara utan den.. har inte läst så jättemycket, men VÄLIDGT mycket finns i den.. superstor och tjock och värdefull för mig!.. ska fortsätta läsa väldigt snart.. 
har dock plockat upp på posten Twilight-serien av Stephanie Meyer... åhhh! igår hämtade jag den, på morgonen.. ikväll lär ja läst ut första boken på 450 sidor.. puh! såå sååå bra! (tog den engelska versionen så klart!)Filmen har jag ju sett ett par ggn nu.. åhh jag e nääästan sugen på att se den igen.. den är så.... faschinerande!!!!.. kan inte låta bli.. nej ska nog läsa ut den ikväll.. tihi.. alt. tidigt i morgonbitti.

idag har jag varvat mellan att läsa, ut med vovvarna, se the big bang theory på datorn (nästan hela säsong2) och varit på kurs med Higge och äta fläskkarré.. nästa ggn(kursen) blir det ett litet quiz för mig.. oops! hoppas det kommer gå bra.. 

idag: 
vi gjorde miljöträning, inte bara - nu ska vi kolla hur han reagerar i olika miljöer, nej, vi ska lära oss att gå ordentligt i trappor, (lära oss bakom) att vi inte springer framför matte i sånna miljöer som trappor och gångar med mycket folk. det gäller att hålla honom bakom mig genom att bestämt ta ett steg framför honom. Lotta som jag går kursen hos ger oss mycket information och mycket beröm för Higges framgågar. bara under denna korta stund så har han uppfattat att det är lika bra att stanna upp för hon kommer att stoppa mig!.. (wow, självklart missade jag detta men hon stog bakom mig och sååååg!! ) 
vi ska lära oss ett trick, vi försökte med tass (men higge e ingen tassflingare) så vi börjar med att buga istället.. =) mer likt ligga som vi faktiskt har fattat rätt så bra. det gäller bara att fortsätta träna. .. såå inget skrivande idag! puh! förra ggn jag skrev inlägg om kursen blev det ju jättelångt.. 
just ja, jag och higge hade en del passivitetsträning när vi väntade på Lotta.. vi satt i en gräsfläck precis där folk kom och gick till spårvagnarna.. superbra ! och trevligt ställe att sitta på.. fint väder hade vi och higge hade inget emot att bara, vara. äta några harlortar, tugga lite pinne.. tja sånt där.. =) 
när han var lite osäker på perången till tåget så ställde han sig bakom mig.. (skönt) visar att han uppfattar att matte/mamma skyddar mig när jag känner mig osäker.. ( det tyckte jag var sååå skönt att han gjorde) men ingen större oro för tågen, människorna eller annat. dock var det ingen hund, den dök istället upp när vi skulle göra vårat trick, och Lotta försökte få honom att röra tassen.. tihi.. 
sen dök det upp ett litet gäng med väldigt högljudda ungdomspojkar som överaskade Higge, vilket gjorde att han bjäffsade lite för att varna. jag ställde mig mellan och backade ett par steg för att "skydda" honom. det räckte och han sa nog bara nått bjäffs till efter det.. men höll ett vakade öga på dem.. precis som jag.. 
upp på en tunna gjorde ett trick också.. att försöka gissa sig till vad matte vill att jag ska göra.. *huuuummmmmm*

jag älskar min lilla pälsboll!!.. han sov djupt som en stock på vägen hem i bussen, ihoprullad i mitt knä, jag läsandes twiligt.. höll nästan på att missa att jag skulle kliva av.. tihi.. 

pojkvännen ringde nyss för att säga gonatt (älskar honom också).. det är nog dags att jag gör det också.. några bilder ska in på datorn från i Lördags(inoffare i Sollentuna) dock, det är dags nu.. (kollade precis, inte jättemånga superbilder dock... Reimei skötte sig perfekt, men jag ställde nog Higge precis fel så att det inte gick att få nå bra bilder.. - darn me!!!)
ps. det gick rätt bra för oss där... jag e sååå stolt över mina två älsklingar(Reimei och Higge alltså)!!(det kommer ett inlägg ang. den lördagen också)
för jag har ju fått papperna till lilla sthlm!!

natti natt.. 

Inga kommentarer: