Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

onsdag 23 september 2009

FoderFunderingar

Ska jag fortsätta med det jag ger dem?
Purina Pro Plan lax (puppy) och Nutra Gold Puppy. 
Jag vet att de gärna äter båda delarna om jag blandar ihop, varför sig är de inte alls lika tilltalande. 
Färskfoder som jag gav Reimei innan Higge kom var jobbigt, luktade illa, tog stor plats i frysen men tilltalade min väldigt kinkiga herre. Men jag vill inte ge fäskfoder. Det var otroligt jobbigt att tänka på jag skulle åka bort och utan micro tror jag jag skulle glömma bort att de skulle ha mat. 

Nej, torrfoder får fortsätta ges, men ska jag försöka hitta nått annat?
Båda två är jag väldgit förtjust i, samtidigt som jag skulle kunna tänka mig att ge Standardt också. 
Eller Lamm och grönsaker från James WellBeloved (dyyyrt och lite för stora kulor för Reimei egentligen) 
Men sen gillade Higge och Reimei även Lemons Advance Lamm och ris... hmmmm.. Lite för stora kulor där också för Reimei. Han orkar inte få i sig tillräckligt mycket ifall bitarna är för stora... 
Jaja, mina funderingar går vidare.. 

Inga kommentarer: