Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 15 november 2009

snuskigt




Goda!
Det är mina bumsbollar (orginalreceptet hittas hos Mikkan)...
Hade gjort en sats i går morse att ta under resan
till och från bloggpumpen i södertälje i går.
Träffade ju på Blackbella och Fight på tåget och kom då ihåg att bjuda
på en liten boll!
Fight har nu KRÄVT av mig att dela med mig receptet..

så här kommer det:

Bumsbollar á la Hana

1näve mandlar mixade
1 näve pumpafrön
2-3 nävar kokosflingor
2 msk kokosfett
5-8 urkärnade dadlar

mixas tillsammans, en efter en.

Smeten blir ljus och lite kladdig. Se dock till att den inte blir för kladdig
tillsätt i så fall lite mer kokos.
Är den för torr- tillsätt lite kokosfett.
Rulla i kokosflingor och ställ dem i kylen för att kallna.



Njut!!! Gärna med Blossa Lingon.. varm eller kall..



4 kommentarer:

MassageLotta sa...

kanon, ja det är ju klart man kräver när man blir bjuden på sådant gott, att få receptet....så tack och bock...
Kram

Maribella sa...

Synd men inte kör på LCHF eller liknande.... Tror en bumsing kostar hela min kcal ranson!
Men goda ser de ut!!

Tycker det var jättekul att ses igår, får bli fler gånger!

Kram

BLACKBELLA ON THE MOVE sa...

Jag måste erkänna att jag var skeptisk när du nämnde dadlar men det här var ta mig tusan gott :)

Kram på dig!

Unknown sa...

Hej!

Detta är ett recept i min smak. Jag skriver upp det och kommer, garanterat, att prova på.

Må så gott,

Katarina "amospersson"