Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 27 september 2007

att lägga ut målen

ja, det jag menar är att jag vill skriva ner mina mål,
både för träningen långsiktigt och kortsiktigt, och även för min vikt..
vad jag vill belöna mig med och INTE bör belöna mig med..

Har räknat ut att 15 kg ska förvinna på ca 26- 30 veckor, alltså 0.5 kg per vecka ( kommer säkert inte gå så fort) men allt som försvinner är positivt!
 
För att nå detta så ska jag;
* tänka på vad jag äter, hur mycket jag äter och varför, och även var!
* försöka träna NÅGONTING varje dag, minst 15 minuter aktiverat på träning
*  räknar (visserligen) inte hundpromenader under 30 minuter
* motivera mig själv med saker jag vill ha..


Belöningar; (går att välja olika, beroende på)
* träningskläder- SOC talent set för 499 kr på STADIUM
* väst på Lindex för 249kr
* boka tid för tatuering- antingen Reimeis namn eller draktatueringen
* en till hund?
* till nyår- ett allträningskort på Friskis
* pulsklocka (Polar?)
* hushållsvåg( verner och verner)
* skor till spinning
* Kurser av olika de slag.
 - konstnärliga
- träningskurser- inlines, väggklättring,  kanot
-hundträning- klicker kurs, allmänlydnad, specialmöte

INOM TRÄNINGEN;

Löpning-
att orka runt min "arga runda" på under 25-30 min större delen löpandes
 vårruset 5 km 3-4 juni
tjejmilen 10 km 31 aug

spinning-
att orka igenom ett BASpass utan att stanna
flytta upp till medel (långt bort)

yoga-
klara av vissa ställningar bättre och bättre
utveckla mig själv inom yogakulturen(?)
utveckla träningen
träna själv hemma

styrketräning-
hyra PT och få ett "eget" träningspass
ta mig iväg till gymmet och träna FOKUSERAT



har ja nå mer att säga?
har ni nått att säga?

Inga kommentarer: