Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 19 januari 2010

mera mat


Jag kunde inte hejda mig,
När pojken sa att ne, jag vill inte ha nått..
Så kunde jag inte låta bli..

Jag tog OM!..

Jag hade stekt älgfile (fin fin kött!!!)
i stekpannan( + smör) med salt och chicken&steak- krydda
hällt på två omgångar med vatten
en halv förpackning med tomatkross med chili
klippt ner lite färsk chili
Hällt på lite vispgrädde
Hackat ner lite squash och blomkål..
Låtit koka ihop, lite svartpeppar och lite mer chicken&steak
Till det blev det en liten klutt med majonäs och en avokado.

Mjumm mjumm mjumm!!
den stora biten som annars skulle blivit 4 måltider, blev middag med påfyllning och en matlåda.. ojoj.. =) Men nu är jag mätt och glad!!

2 kommentarer:

hollywooddivan sa...

Du lagar så god mat hela tiden, det vattnas i munnen av både det du lagad idag och ostkakan!

Hana_Caena sa...

vad kul att du tycker det! =)
Jag gillar lättlagad mat som är såå gott!