Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 28 januari 2010

vit ren snö..

JA!!!
Jag blev nästan överlycklig när jag kände såg och upplevde snöyran igårkväll..
Ja lite motsägande då jag inte ville kliva ut genom dörren igårkväll för att promenera pojkarna.
Men vad gör man- DET ÄR ISKALLT UTE?!..
Nej de var inte speciellt förtjusta i tanken heller..
Förutom Higge..
Mitt vita snömonster..
Han älskar det!
När vi är ute iaf, men inne blir det lite jobbigt.
Det tar ju lite tid att torka tassar från snöklumpar även om man använder
"strandbodarnas impregnering" Eller Vacker Tass som den även heter..

Men imorse plockade jag fram Flexikopplet..
Ja, Higge har aldrig prövat det förrut, men Reimei har det, enstaka tillfällen..
Idag just för att Snön får Higge att gå bonkers i snörace och jag ville inte förkorta hans glädjespurter vid ca 2 meter, istället fick han hela 5 meter!

Jag e inte förjtust i Flexi, inte alls.
Men ibland kan jag se det praktiska i att använda det.
Som idag..

NEj, nu ska jag klä mig och ut i snön igen..
Kan inte bestämma mig om jag ska handla eller gå ut med hundarna först..
Fast det finns ju knappt mat hemma så shoppingen kanske går före..

Inga kommentarer: