Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

onsdag 13 maj 2009

kokos-mandelvåfflor

 jag har ätit mig fullt mätt idag, jisses, blir matlåda imorgon också.. gott med smör ..ska nog steka dem dessutom.. mjumma.. 

körde ner ca 1 påse mandelmjöl, 1-2 dl kokosflingor, nästan 3-4 dl grädde och 4 ägg.. 
smörade inför varje och lät den stå öppen lite granna så att det inte skulle bli för tunt.. tror det e det bästa faktiskt.. då fick jag lite tjocklek på våfflorna och de e jättegoda!.. 

matiga som tusan!..  bild-  

bestämde mig ork till trots att gå ut på en promenad på kvällningen med båda pojkarna, tror de börjar lära sig det här med att gå promenader i rask takt UTAN att ska pinka överallt.. puh!
men otroligt skönt!.. nu ska jag sova en sväng, ligga på spikmatta och njuta lite smärta

Inga kommentarer: