Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 18 maj 2009

with my hands in cocroach-pooo

ja du, vad låter det som?
livet e bra lågt om man ser fram emot att städa kackerlackornas låda... och se hur många småskitar de ploppat fram.. 
då menar jag småskitar både som bäbisar och som .. gråbruna små pluppar.. som jag antar e vad maten slutar som.. ?

vi flyttade dem till ett lite större place.. från en plast låda med lock till ett glasterrarium med ljus, värme och tjockare lager med alspån.. 
It's the place to be!.. 

Mer shit hamnar på vägen, sniiiiglar börjar dyka upp från ingenstans, bara för att det fuck it REGNAR!!!
Higges första möte med en snigel gav ett rätt roligt uttryck på hans ansikte, men de hann ja ju inte fånga med kameran.. men en närbild av odjuret kommer häääär:
inte speciellt bra kvalla, så går de när man zoomar med mobilen min

dagen börjar med att jag inser att jag har mens.. great.. och inte bara mens, det gör ONT också.. 
crap lixom.. trodde jag hade iaf till helgen på mig men icke då.. 
räknade efter ett par månader tillbaka och inser att jag ligger faktiskt i fas.. 28dagars cykel den här månaden.. 30 på förra, 28 innan de.. 
ganska skönt att ha en rätt så regelbunden mensperiod.. så skönt utan artificiella hormoner and shit.. 

Idag regnar det dessutom, berättade vi de?
crappigt väder värre kunde det ju vara.. ganska skönt att det var strålande solsken på utställningen i lördags och sen under kossera-utstäppet på söndag.. efter de två dagarna var både jag och mina 3 pojkar helt slut.. 

så här ser vi ut när vi myser, och inte tycker om regn.. (vi har stulit Nellies säng!)

just ja, kossera utstäppet .. glömde fota med mobilen, när de äntligen började röra sig.. ca 2½ timme senare än jag fått höra, så hade jag ju fått tag på min skjuss kamera och fotade med den istället.. wihooo!.. hoppas på att få bilder nån gång.. får se när det blir av.. 
men hade tagit bild på hur mycket folk som började vara där.. förra året hade det tydligen vara 3 tusen! pers.. otroligt.. fatta att det e minst lika mycket om jag vänder mig till vänster, och nästan lika mycket om jag vänder mig lite mer till höger.. wow.... 

satsade lite pengar på att köpa ägg- mjumma
getost av olika slag och honung.. I know.. bad for ya.. men så trevligt att ha bra honung.. 
(ppsst- det var supergott på blåbären och fjällfilen i morse)

Inga kommentarer: