Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 15 maj 2009

måste måste

bestämma mig för att göra klart saker, det här går bara inte.. 

har säkert över 10tal böcker som är halvlästa, olästa eller startade.. detta e ett par av dem:

Läste precis ut en av dem Zahiren av Paulo Coelhoa, den gav mig faktiskt en hel del att tänka på under tiden. Visst ibland var det svårt att fortsätta, men så som Venusdeltat av Anaïs Nin
så börjar jag och tycker att den inte riktigt kan fånga mig, så händer nått, jag vet inte vad, men så börjar jag sträckläsa, och kan verkligen inte sluta!..  

mera självkänsla är en sådan också, fast på ett annat sätt, det e svårt att verkligen få mig själv att göra övningar och så, tänker hela tiden: jag läser den en gång sen nästa ggn gör jag övningarna!
varför inte göra dem på en gång , jag bara undrar.... 

gå ner i vikt med kognitiv beteende terapi har jag läst en omgång, och det e nog dags att läsa den igen tror jag.. tror ändå att den hjälpte lite.. 
syster gav den i julklapp, i poketversion så de vore ju lätt att ta med och läsa på bussen.. 

fett och kolesterol är nyttigt, säger den här boken iaf.. är en annan som har med mat att göra- köpte på matmässan 08 med exet som sällskap.. har fortfarande inte fått mig att öppna pärmarna.. det e såå mycket att läsa

Gi- noll för kvinnor är en rosa bok som jag redan läst en gång, som är dags igen! mycket bra recept iaf

the messies manual ett tips från SixThreeFive ang. städning.. vilket jag verkligen behöver! köpte Home comforts i samma omgång som verkligen e trevlig och en bra uppslagsbok!

the secret e också en bok jag läst förut, men nu köpte jag den för att verkligen kunna känna mig lugn över att jag har den, jag kan gå tillbaka jag kan uppmuntra mitt sinne igen. 

trädgårdsböckerna e roliga att läsa lite i då och då, lära mig nått nytt eller nått nyttigt!- viktigast just nu e lite om komposter och blomkål, vitkål, kryddor av olika slag.. 

Fotoinstruktionerna, gud va tråkigt egentligen, men har insett att jag lär mig lättast om jag läser en liten avdelning och sedan prövar praktiskt.. inte lönt annars.. 

2 böcker om Klicker (träning för hundarna) - sånna jag kan tumma på då och då.. 
och Cesar's way av Cesar Milan
Memea Molins nya bok en uppmärksam valp , en tjänstvillig vuxen (eller nått sånt) där jag också läst ca halva boken.. _senare_
om det inte vore för att både jag och Reimei och Higge behöver oss en rejäl dusch inför morgondagens inoffare, så skulle jag satt på mig knä och handledskydd och tagit med mig inlinesen till den lilla backen med gräs på sidorna, för att träna på att bland annat stanna.
 
om det inte vore för att fotbollsplanen där backen ligger har ett gigantiskt cirkustält och hästar av olika storlekar, kameler och lamor längs gräskanten, så skulle jag nog tagit på mig hand och knäskydd och tränat att stanna på inlinesen! 

det vill säga; 
nästa gång jag känner för att sätta på mig knä och handledsskydd så SKA jag göra  det för att träna på inlinesstopp i backe!!

Inga kommentarer: