Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 8 juni 2009

angst..

.. NEW MOON kommer i november!!! vem fasen kan vänta så länge?!?!,. 
drog igenom ett antal trailers och infofilmer på youtube.. my gosh.. vad måste man göra?!.. 
läsa om hela serien e nog i sin ordning tror jag.. 

angst 2; hittade en helt underbar 1,5a som jag sååå vill ha!!!.. my gosh..  inom promenad avstånd till jobbet.. låg månadskostnad.. fick lånelöfte på summan minus kontantadraget.. (dock stod det inget om budgivning osv.. 
 I WANT IT!!.. problemet e att första visningen är kvällen jag åker till norrland.. crap!!! 
crap numero 2 e väl att det säkerligen e budgivning, och mitt lånelöfte blir då helt åt skogen.. =/.. 
de ska dock ringa mig i veckan från swedbank och se om jag kan få ett definitivt löfte.. men men.. det gäller i 6 månader.. 
varför jag tog tag i kragen och kollade runt lite mera på hemnet e nog för att ibland blir jag sååå less, jag vill kunna ha ett akvarium.. slippa katthår överallt, ha mitt eget helt enkelt. känna mig VUXEN nog som jag faktiskt ska vara.. suck.. 
har alltid varit inställd på en hyreslägenhet, men när jag väl räknade ut att kunna hyra en lägenhet i tyresö området i första hand så skulle jag stå i kö, 6,5 år till..
det känns muchocrappigt..  
och osäkerheten med att bo i andra hand e förjävlig .. nu finns ingen chans att jag blir direkt utkastad här (host) men det e fortfarande inte speciellt privat..
(slipper kostnad för busskort också. (remsor går ju inte så ofta isf.. om man inte ska åka till pojken då.. hum hum.. och gym fanns ju då i närheten, relativ närhet till stooora strövområden.. i would like it.. i would.. 

_update_
angst nr 3 .. är i det stora hela löst.. 
dvs MIN DATOR!!.
det visar sig ( via min fenomenala pojkvän) att det är elagrigatet som det e fel på .. troligtvis skadat av alla de ton med damm som samlats i den.. host host host.. för de gör man när man öppnar min dator.. suck.. 
men vi satt och knulade (funderade) lite på vad som skulle behöva ändras på den här datorn istället för att spendera mååånga tusen på en dator jag kanske inte blir nöjd med hur som helst, sååå.. 
dvd brännare för ca 350 kr.. nya fläktar (blå och rööööd) för ca 200, självklart ett nytt elagrigat ca 550:- och ett pack med minnen från corsair på 2x 1 gig.. = 400 kr.
total summa; 1500 kr..
ssåååå mycket billigare!!!!  
får se om det ska förändras nått på grafikkortet senare, men det e nog efter diablo 3 har släpts.. innan dess behövs nog inget nytt.. ja spelar ju inte så mycket.. =/ tyvärr.. saknar att spela faktiskt.... 

Inga kommentarer: