Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

lördag 6 juni 2009

grr

e så less att inte kunna lägga in bilder.. ! det blir sååå tråkigt att läsa annars.. 
men min ihopkoppling gick inge bra. så inga bilder idag heller.. =/

Pratade med min kombo(kompisboende) om min dator.. han tyckte att det lät ju otroligt hemskt om de 3!! fläktar jag har ikopplade men det var nog processorfläkten som e på g att ge upp.. även om vibrationer i infläkten gör att det låter mer än de borde.. 
däremot tyckte han att webbhallens hp pavillion som jag tittat på lät rätt ok.. och till ett rätt bra pris också.. funderar på att spara  ihop till en.. fast laptop e så jäävla enkelt att ha att göra med.. ska man satsa där istället.. 

på tal om tråkigt.. det e EU val imorgon.. tur nog har dom valstugan i dagiset jag ser från mitt fönster. dessutom har de öppet till kl 9 på kvällen.. tror jag hinner..ha ha ha,, 
gjorde ett test på dn.. eeh.. Piratpartiet till 62%.. sen blev det av alla jäkla saker. kristdemokraterna.. med hur många % säger jag fakiskt inte, det var så jäääkla pinsamt.. 

men gick in på Miljöpartiets hemsida (skäms nästan för att säga att det var för att lista ut va de olika blommorna stod för.. ) och läste bland annat deras "gröna faktablad om Eu" och även "valplattformen för EUvalet".. ännu har jag inte gått igenom partiprogrammet..

men i det stora hela verkar det vara precis så jag vill ha det.. de säger bort med de integritetsförstörande lagar som lagts på svenska folket, de vill ta hand om våra hav (överfiskning och övergödsling) miljötänk överlag!
även om de har den där fåniga saken som att "minska köttkonsumption" så tycker jag att den frågan är väl i det stora hela rätt..(äter ju LCHF) 

för konsumptionen där är nog egentligen inte kopplad till att vi ÄTER så mycket kött, utan att det "produceras, slaktas och slängs" så otroliga mängder kött som inte äts upp.. efterfrågan och produktion hänger inte ihop längre..
förr födde man upp korna, grisarna, kycklingarna.. när det inte längre gick ihop med de att man hade föda till dem, så blev det slakt och så hade man kött för ett tag framöver. man producerade köttet för att efterfrågan fanns.
Inte bara producera för sakens egen skull,vilket är så otroligt tragiskt!
Undra hur många grisar, kor, kycklingar som fått ett totalt meningslöst liv, för att de slängs och bränns (antar jag) när de inte köps och äts upp...
Fick sån skuldkänsla häromdagen då jag inte tänkt mig för och köpt 2x 400 gr köttfärs (fläks och nöt) som jag inte kunde använda, för att jag vara tanklös och inte ätit på en gång, eller fryst in överflödet. INTE bra miljötänk..  

Men det ska det ändras på!! 

Inga kommentarer: