Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 30 juni 2009

sele

till Reimei lade jag ut 162,50 kr för.. han blev lite stel i affären, men jag tänkte inte mer på de.. på vägen hem brukar han få springa kankse 1½ km för att få bort lite spänningar och röra sig lite extra snabbt... bytte om till sele på honom efter jag slängt bajspåsen (PLOCKA UPP EFTER ERA HUNDAR! ) .. och.. det var som jag fått en 4 kg vikt som jag skulle dra efter mig.. .. det gick inte att få upp farten på honom.. annars brukar jag få draaa honom efter mig.. (redigerar i efterhand - det ska stå; att jag annars brukar få dra honom tillbaka vid min sida när vi cyklar, han springer så så fort och tar i så det står härliga till, men icke då.. 
tänkte att så här kan de ju inte vara, tog av den och började om.. jisses..  han lade ut stegen så det hette duga.. gu va skönt han tyckte det var.. 
slutsats; imorgon lämnar vi tillbaka selen.. 
syr nog hellre ett till halsband som e mjukt precis som döskallehalsbandet han har nu.. 

(bilden e från när han fyllde 1år)

1 kommentar:

Suzan sa...

ingen riktig weightpulling-hund av den där råttan?? ;)