Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 12 augusti 2010

akvariet, fortsättning


Har precis gjort mitt andra delvattenbyte i akvariet och tänkte att jag kunde väl lika gärna uppdatera med lite bilder efter uppstarten i förra upplägget..
Kanske inte så många som är intresserade.. men Akvariet tar upp många tankar..
Att vara inne i stan hos S gör att jag inte är hemma lika mycket..
Så mycket mysigare där.. Mindre som blir gjort här hemma, men så kan de bli..

Fishisarna älskar jag.. Beställde hem fler kolglödstetror på jobbet och funderar allvarligt på att utöka gruppen på 15 hemma..

Här tillsammans med en blå ampullaria =)
Nån algätare (tex pitbullpleco) ska nog få flytta hit snart också..
Upptäckte ju för första ggn gröna alger på rutan!..
Växterna frodas och fler ska nog få flytta in (snart finns ingen plats för fisk!)



(Gul ampullariasnigel med mopanirot i bakgrunden)


(Fiskarna- glödandstetra(6st) och kolglödstetra(15 st))





Växterna tar nästan över akvariet.. I LOVE IT!!..

cryptocoryne wendtii `brown´ (två ställen)
vallisinera americana (längs bakkanten)
vallisinera - en kort version -
vattenpest -nedknippsad idag -
hygrophilia polysperma `rosanervig´
rotala wallichii (två ställen)
roala rotudifolia
en enchinodorus (inte säker vilken sort)
aponogeton crispus
Aponogeton longiplumulosus (tror jag)

Inga kommentarer: