Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

måndag 2 augusti 2010

gosh..

I don't care..

Jag drar mig många ggn för att läsa alla bloggar, drar mig massor för att skriva blogg alls..


Jag är inte helt lycklig har jag märkt..
Tro inte fel nu,
* jag älskar lägenheten och fixa och dona och verkligen bo in mig..
* älskar att få välja själv
* älskar att få ha vad jag vill i kylen, lite eller mycket
* älskar att titta på vackra akvariet (måste uppdatera mera kring det)
* gillar verkligen .. att få träffa en speciell person..
* älskar att vara med hundarna, att höra hur de busar, ligger och sover, bada och borsta när jag känner fört..

men jag är inte helt lycklig..
- vikten.. träningen..
det fungerar inte riktigt..

Det började med flytten..
Den totala ensamheten och att verkligen inse att jag inte längre var "två"..

Gråten satt inte längre inombords utan tog sig uttryck i glassätande och en större flexibilitet när det gällde kolhydraterna..
Inte direkt att jag käkade pasta varje dag, men blev det sushi, så blev det med ris..
Fanns godis tillgängligt, så åt jag godis.. eller chips, eller dricka.. eller..
You name it..

Sedan kom värmen.. I DO NOT LIKE värme..
Så då blev det ligga inne och kyla sig med kall dricka och glass.. Great.. NOT..
Inte som att killarna mina gillade värmen heller..
Reimei uppskattade den, men orkade inget.
Higge uppskattade den inte, och orkade inget..



Nu har vikten kommit till en sådan punkt att jag måste sätta stopp.
JAG MÅSTE..
-för jag är inte längre lycklig över min vikt..
Att så få futtiga kilon kan göra mig ledsen över mig själv..
Men kläderna passar inte riktigt längre (de går på, men sitter inte lika snyggt längre)..

Nej nu gäller det att vara stark igen..
Ska jag äta nått gott, ska jag göra det själv. tex, smörbollar, bountykakor, grädde med lite 90%ig choklad.
Ska jag äta mat, ska det vara kött, fett och liten del grönsaker- ovanjord!
Ska jag äta bröd, ska det vara nötbröd, 1!!! finncrisp med massor med smör och ost.
eller tom Oopsies..

Dags att hänga på www.kolhydrater.ifokus.se igen!!!


Gällande träningen så frågade faktiskt syster igår när vi ska klättra igen,
Tja ett par tjusiga skor hade ju varit underbart..
Ett par bara för mina svettiga fossingar..
Kanske de här!?

S* gillar ju att klättra också.. så jag har ju två som stöd i den aktiviteten..



Ja kanske kan ta stöd av Suzan också??...

2 kommentarer:

Terese sa...

Kram och ännu fler styrkekramar till dig!

Suzan sa...

Stor peppkram till dig o vilken fantastisk FUL bild du hittade på mig ;) haha.. KRAAAAAM!