Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

torsdag 6 januari 2011

.. Jag älskar S, han får mig att ifrågasätta saker jag inte tänkt på, som när jag refererar till saker jag fått ett hum om men inte kan "allt" om, för att jag ska lära mig mera...

Wikipediade och fick den här träffen..

Så klart kanske det inte var det jag ville referera till, men det gav mig nått att fundera på..
Mitt sockerberoende..
Skulle jag behöva hjälp från dessa?

Hur som helst så ser jag tendenser av lchf i detta..

Kanske SINNESROBÖNEN skulle kunna hjälpa mig hålla mig på mattan?

"Gud", ge mig sinnesro

att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden.





(För mig är Gud med den kristna religionen egentligen inte nått jag tror på- jag är visserligen både döpt, konfirmerad och gått söndsagsskola. Och en tro på något större än mig och mina medmänniskor skulle luta mot en "högre makt" mer än "Gud". Jag tror hellre på en natur som har ett medvetande än en .. ja vad man nu ska kalla "Gud" för.)

Egentligen är Namaste en hälsningsfras som ger ett större lugn inom mig..

"I bow to the divine in you.. "

Inga kommentarer: