Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

söndag 15 maj 2011

Cool Colting!

Ja vad kan man säga,
Sambon skickade mig en förfrågan för ett tag sedan angående om att gå på en föreläsning/praktiktillfälle med Jonas Colting
( ja författaren till den Nakna Hälsan-boken som vi beställde där i mars och sträckläste båda två), han skulle ha en LöparCliniq här i sthlm den 6/5.
Kunde ju inte låta bli att ta chansen när den väl presenterades för mig så jag sade åt honom att boka in oss båda två.
Sagt och Gjort.
S och jag stressade iväg i vad vi trodde var alldeles för sent, men dök upp på Bosön (Lidingö) ca 45 minuter för tidiga. Tur de ändå, för vi hade inte riktigt lätt att hitta föreläsningssalen! =)

Att se en som vunnit både Ironman och massa andra titlar kändes lite.. antiklimaktiskt.
Det var inget strålande skimmer kring honom, han var inte överdrivet biffig, eller boostade sig själv med tajta kläder heller.
En vanlig tränad kille helt enkelt. I like it. Vem skulle inte de?

Det som jag tyckte var roligast var att man verkligen såg att han inte var den personen som satt stilla en längre stund- det gicks fram och tillbaka, stegade hit och dit,han arbetade sina fötter och gesterna var generösa och föreläsningen intressant! (På bilden ovan så backade han precis när jag tog bilden!)

Vi fick en teoretisk genomgång och sedan var det ut och värma upp!
Väl uppvärmda fick vi några extra bra övningar för höft/ljumske som bör tränas mer och mer då man vill få bra stegfrekvens och även mindre skador.
Vi är ofta väldigt svaga och otränade i våra höftböjare vilket gör att vi blir stela och inte får igång stegfrekvensen.

(var upptagen med att göra övningar för att ta fram kameran, tog istället bilder på frekvensövnigar (svårt att se)


Solen började gå ner.. *vackert*

Vi var ett ganska stort gäng. Många hade redan VFF's av olika slag, sprang redan "framfotalöpning" eller hade iaf ett par lättare löpardojjor. Men inte vi..


Efter lite spring fram och tillbaka på konstgräset, både med och utan våra skor (tro mig det blev lite kallt! ) så var det dags att prova lite backe..
Alltså att tänka på; trippa uppför, använda sig av armpendlingen och att inte dunsa nedför utan att försöka använda gravitationen för att ta sig nedför...



Här ses allas erkända Kostdoktorn i sina VFF + kostym!
Total Flip!!!

Inga kommentarer: