Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

fredag 20 maj 2011

igår...

Tja, dagen började dåligt..
"jag är fet"
Det blev inte bättre.. kunde inte komma på någonting roligt att göra, alla jobbade eller var redan upptagna..
Det regnade när jag var ut med pojkarna på förmiddagen och vid det tillfället såg det baske mig inte ut att lätta upp heller.

Fast när jag pratade med mamma vid 4 så hade jag hunnit med en underbart hjärtkramande promenad med killarna (jag trodde allvarligt att jag skulle börja gråta vilken sekund som helst! )
Jag ÄLSKAR promenadstråken jag hittar här.
Miljön gör mig gråtfärdig.


Visste inte att jag saknat den under tiden jag bodde i trollis.
Visst det fanns vacker miljö, men inte på det här sättet.
Inget Elljusspår som ligger 5 minuter bort, ingen asfalterad promenad med "vild" natur längs sidorna..
Jag blir tårögd bara jag tänker på det!

(film från Eljusspårets småstigar! Jag går i mina fivefingers!)


Hursom, mat mässigt tror ja inte att jag slog några rekord i hälsosamhet!
Frukost; 2 ägg med smör och majo.
Jippie, grattis! *hear the irony*
Efter S lämnat hemmet i fördel till jobbet ; jordnötssmör med 90%ig choklad.
all the way!
Ok, några små kakaonibs bitar och lite torkad ingefära+ incabär blev nedblandade i röran.
Supersmaskigt men definitivt inte bra. Inte mot mitt sug heller.
Konstaerade för mamma att det dock känns bättre än att jag skulle spenderat 50-100 kr på godis ner på affären..

Middag vid halv 9; omelett med svamp och blåmögelost (+ ca 5 skinkstavar)
Fullt godkänd med grädde i och stor klick kryddsmör till!

1 kommentar:

Starchild omega sa...

Jag tycker du är bästa bästa.
Älskar dig <3