Mina nya mantran:

Varje bortvald kolhydrat är en bra kolhydrat!! Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte den här timmen/dagen!!

tisdag 10 maj 2011

ETT TOMT HÅL.

Så känns det.. ett tomt hål inom mig..
Det kan gälla både sockret eller att det var tomt och tyst när jag kom hem från jobbet igår.
Inte blir det bättre av att jag är ledig idag och att jag inte har nått sällskap förrens onsdagkväll.
Darling har åkt på utbildning på annan ort och det är jag och killarna de kommande kvällarna..

När vi kom hem igår sökte båda pojkarna efter sambo S, och det kändes tomt direkt inom mig. Hittade även detta meddelande (kolla bilden)


Jag valde att försöka distrahera mig själv. Jag läste, lagade mat, kollade forum, gjorde glass...

Ja, glass.

4 äggulor rördes om med vaniljpulver och ca 3 korn stevia
fylldes på med 4-5 dl vispgrädde som vispades och vispades till det blev spår.
Blandades sedan ut med 90%ig choklad, och kakaonibs (båda finhackade)

Sedan placerades röran i am.muffins formar silikon och sedan in i frysen
Under de kommande timmarna försökte jag röra om varje halvtimme.
En fick dessutom en liten klick med slät jordnötssmör. (åts upp kvällen)
en fick vara ren vanilj.

Muffinsformarna var perfekta portioner att både bjuda på och inse att mer än så ska jag ändå inte ha!

Men suget innan var hårt. Så det blev både torkad ingefära och incabär.
Bättre eller absolut inte bra?!

Inte bara de, utan också en röra på jordnötssmör, smör och 90%ig choklad. (men efter 1-2 msk av röran fastnar det i gommen och jag äter inte så mycket. )
Bättre eller absolut inte bra?!

En lunch låda till..


I miss you!!

1 kommentar:

s sa...

Saknar dig älskling <3
Ses i morgon kväll.